MojAndroid

Projekt Hyperloop si získal pozornosť slovenských rezidentov najmä v posledných dňoch, kedy sa hovorí o tom, že Slovensko sa stane pilotnou krajinou, kde tento projekt bude realizovaný. Písali sme vám o tom v samostatnom článku, v ktorom sme vyzdvihovali informáciu, že zástupca spoločnosti Hyperloop Transportation Technologies navštívil Slovensko a potvrdil záujem spoločnosti o vybudovanie nadzvukovej kapsulovej dopravy práve medzi Bratislavou a Viedňou. Cez víkend sa táto informácia potvrdila a z dohadov sa stáva skutočnosť. Na Slovensku budeme mať naozaj Hyperloop a malo by sa tak stať ešte do roku 2020!

Náš tip
Nadzvukový Hyperloop má spojiť Bratislavu a Viedeň. Cesta bude trvať iba 8 minút

Potvrdenie o tom, že na Slovensku bude postavený Hyperloop, padlo na konferencii SXSW v americkom Austine. Vo svojej prednáške to potvrdil spomínaný šéf Hyperloop Transportation Technologies Dirk Ahlborn, ktorý Slovensko označil za technologického lídra v automobilovom a energetickom priemysle v rámci Európy. Cesta z Bratislavy do Viedne by mala trvať iba 8 minút, pričom z Bratislavy do Budapešti by to Hyperloop mal zvládnuť za 10 minút. Ahlborn hovoril aj o tom, že medzi Bratislavou a Viedňou bola vytvorená elektrifikovaná vlaková trať iba 18 rokov po tom (1914), ako bolo vytvorený prvý elektrifikovaný podzemný vlak v Budapešti. Trojica týchto miest je tak v otázke transportu aj historicky prepojená.

hyperloop-2

Slovensko nebude mať pri Hyperloope prvenstvo, spoločnosť sa ho totižto chystá postaviť najprv v Kalifornii. Tu by mala vyrásť 8 kilometrov dlhá trasa, ktorá však bude slúžiť len na testovacie účely. Jej cena je však astronomická – 6 miliárd dolárov, pričom len za projekt zaplatí firma Elona Muska 16 miliónov dolárov. Po slovensko-rakúsko-maďarskej trase Hyperloop plánuje vytvorenie ďalších trás naprieč Európou. Kde to bude, však zastúpenie HTT nešpecifikovalo.

Zdroj: Inc.com

 

14.3.2016

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+