MojAndroid

Projekt Hyperloop si získal pozornosť slovenských rezidentov najmä v posledných dňoch, kedy sa hovorí o tom, že Slovensko sa stane pilotnou krajinou, kde tento projekt bude realizovaný. Písali sme vám o tom v samostatnom článku, v ktorom sme vyzdvihovali informáciu, že zástupca spoločnosti Hyperloop Transportation Technologies navštívil Slovensko a potvrdil záujem spoločnosti o vybudovanie nadzvukovej kapsulovej dopravy práve medzi Bratislavou a Viedňou. Cez víkend sa táto informácia potvrdila a z dohadov sa stáva skutočnosť. Na Slovensku budeme mať naozaj Hyperloop a malo by sa tak stať ešte do roku 2020!

Náš tip
Nadzvukový Hyperloop má spojiť Bratislavu a Viedeň. Cesta bude trvať iba 8 minút

Potvrdenie o tom, že na Slovensku bude postavený Hyperloop, padlo na konferencii SXSW v americkom Austine. Vo svojej prednáške to potvrdil spomínaný šéf Hyperloop Transportation Technologies Dirk Ahlborn, ktorý Slovensko označil za technologického lídra v automobilovom a energetickom priemysle v rámci Európy. Cesta z Bratislavy do Viedne by mala trvať iba 8 minút, pričom z Bratislavy do Budapešti by to Hyperloop mal zvládnuť za 10 minút. Ahlborn hovoril aj o tom, že medzi Bratislavou a Viedňou bola vytvorená elektrifikovaná vlaková trať iba 18 rokov po tom (1914), ako bolo vytvorený prvý elektrifikovaný podzemný vlak v Budapešti. Trojica týchto miest je tak v otázke transportu aj historicky prepojená.

hyperloop-2

Slovensko nebude mať pri Hyperloope prvenstvo, spoločnosť sa ho totižto chystá postaviť najprv v Kalifornii. Tu by mala vyrásť 8 kilometrov dlhá trasa, ktorá však bude slúžiť len na testovacie účely. Jej cena je však astronomická – 6 miliárd dolárov, pričom len za projekt zaplatí firma Elona Muska 16 miliónov dolárov. Po slovensko-rakúsko-maďarskej trase Hyperloop plánuje vytvorenie ďalších trás naprieč Európou. Kde to bude, však zastúpenie HTT nešpecifikovalo.

Zdroj: Inc.com

 

14.3.2016

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

40 odpovedí na “Potvrdené! Hyperloop spojí Bratislavu, Viedeň a Budapešť už v roku 2020”

  1. Jedno mi uniklo…kto to financuje?Elon Musk? Ak 8 km draha bude stat 6 miliard dolarov tak z BA do Budapesti a do Viedne do bude cez 100 miliard. V takom pripade by musela stat “jizdenka” aspon 10 000 eur aby to malo zmysluplnu navratnost investicie. Naozaj si nemyslim ze v roku 2020 bude priemerny slovak-bratislavcan zarabajuci 700 eur v cistom chodit do viedne za 8 minut a do budapesti za 10. Tak vyspeli este nie sme a este dlho nebudeme

    • Osobne neverím, že sa tu niečo také postaví (muselo by to byť z plastu aby to neskončilo v zberných surovinách), ale tvoj výpočet nesedí.
      8 km testovací úsek bude stáť 6 mld preto, že je to pilotný projekt, v rámci ktorého bude prebiehať kompletný výskum technológií. Ďalšie projekty už budú z neho čerpať a preto budú náklady rádovo nižšie.

      • Dobre tak to nebude 100 miliard ale 20. Stale mi to nijako nevychadza na rozumnu cestu za listok. Resp. rozumnu mozno ano ale nie pre ludi co tu ziju. Ked sa tu ludia postavia pred otazku ci chcu ist do viedne za 5 euro a pojdu hodinu alebo za 1000 euro a pojdu 8 minut tak si myslim ze ta volba nebude prilis zlozita a nebude ani dlho trvat

    • Cena na osobu by sa mala pohybovať v desiatkach eur, nie v desaťtisícoch :) Ide o to, že Hyperloop nebude len transportná služba. Na jeho povrchu by mali byť solárne panely, z ktorých bude hyperloop čerpať energiu, avšak iba 10%. Ostatných 90% bude HTT ponúkať firmám v bezprostrednej blízkosti hyperloopu ako zdroj energie. Takže nezarobia iba na cestovaní, ale aj ako poskytovateľ “čistej” energie :)

      • Potreboval by som vidiet financny plan aby som tomu zacal aspon trosku verit :) ale kazdopadne budem drzat palce a pokial by to nahodou vyslo tak len dobre. Nechcem tu sirit nejake hejty, kazdy takyto projekt ma v buducnosti svoje miesto. Len mi to stale akosi nevychadza s tou pociatocnou investiciou a navratnostou :)

  2. Z toho nebude nič. Úplne zlé je rozhodnutie o trase. Veď spája dve zaostalé krajiny z troch a rovnako dve krajiny s dlhodobo nízkymi a klesajúcimi príjmami z troch. Takže absolútne nechápem, koho to bude voziť. Slovensko nie je lídrom ani v technológiách a už rozhodne nie v automobilovom priemysle, v ktorom sme len montážnou krajinou, jednou z mnohých. Lídrom v automobilovom priemysle môže byť: a) ten, odkiaľ pochádza väčšina inovácií v odvetví, alebo b) ten u ktorého sa realizuje väčšina produkcie v danom odvetví, alebo c) ten, kto zamestnáva väčšinu pracovnej sily v danom odvetví. Nejako tam Slovensko nevidím :)

    Zmysel by to dalo, keby sa to realizovalo na území krajín so stabilne vyšším príjmom a potrebou migrovania, asi najlepší by bol Benelux.

    • no urcite to spravia tak, aby sa im to co najviac vyplatilo :) Tam je potom otazka, ci radsej do centra s dobrym spojom na letisko, alebo ci do blizkosti letiska s dobrym spojom do centra. Uvidime :)

  3. fakt si vsetci co tu pisete o cenach a sonickych treskoch myslite ze to si len nejaky amik zrazu povedal ze “ej postavim si hyperloop” bez toho aby to vsetko bolo riadne preskumane odbornikmi? fakt si myslite ze po precitani tohto clanku viete o hyperloope viac ako experti ktori to navrhuju? vazne by zabudli na taku vec ako je sonicky tresk a nevedia o nom a napadne ich to az ked sa v hyperloope zabiju prvi cestujuci?
    preco hladate same negativa?
    aj lietadlo stoji miliony a za letenku neplatite desattisice (ked nekupujete prvu triedu samozrejme) a do takmer vsetkych krajin EU sa mozete odviezt lietadlom aj za par drobnych (tu to ale zalezi aj od sezony) a na vacsie vzdialenosti ako BA-Vieden-Budapest.

  4. Preco Slovensko?
    Oni mozno vychadzaju z toho, ze teraz mame povest vybornej lokality pre investorov. No bodaj by aj nie! Ved ako tesne pred volbami prebehlo v spravach:
    “Pride anglicky investor spracuvat mlieko ku NR. Fabriku mu vlada postavi de facto zadarmo (dotacie 17-18 mil.eur) a dostane aj danove prazdniny + ma pristup k super kvalitnemu SK mlieku za ceny nizsie ako vsade okolo v Europe”

    No tak bodaj by sme neboli rajom pre takych investorov.

Pridaj komentár

+