MojAndroid

Rozvojové krajiny, ako napríklad India a Čína, sú v mobilnom priemysle svojské. Užívatelia majú záujem o iné produkty, za ktoré sú ochotní zaplatiť inú sumu peňazí. V týchto krajinách je ale tiež veľký potenciál napredovania, čo teraz potvrdili samotní zákazníci. Podľa viceprezidenta čínskeho výrobcu smartfónov Xiaomi totiž čoraz viac používateľov v rozvojových krajinách nakupuje mobilné zariadenia online prostredníctvom mobilných zariadení.

Napríklad v Číne je až 40 % smartfónov nakupovaných online. Takéto správanie užívateľov má neustále rastúci trend. Barra dodáva, že takémuto online nakupovaniu pomohla práve spoločnosť Xiaomi, ktorá väčšinu svojich smartfónov predá práve prostredníctvom internetového obchodu. Barra tiež verí, že Xiaomi pomôže aj tomu, aby v Indii vzrástol celkový počet nakupovaných smartfónov online z 20 % v minulom roku na 30 % na konci tohto roku.

Okrem Xiaomi tomuto trendu napomáhajú aj rôzne ďalšie spoločnosti, ktoré sa upriamili na online predaj. Ide najmä o menších výrobcov, ktorí často ani nemajú zmluvy s operátormi či nepredávajú svoje zariadenia v kamenných obchodoch. V ďalších častiach sveta je zasa situácia rozdielna a v niektorých krajinách je absolútna väčšina smartfónov kupovaná online, zatiaľ čo klasických návštev operátorov kvôli predĺženiu paušálu a výberu nového smartfónu ubúda.

Zdroj: WSJ via pocketnow

31.7.2015

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+