Čína tento rok kraľuje mobilnému trhu. Okrem spoločností Lenovo a Xiaomi v nej totižto vznikajú aj zariadenia pod značkou Huawei. Tento výrobca Android zariadení zaznamenal obdivuhodne dobrý rok 2014, o čom svedčia dnes zverejnené výsledky jeho predajov. Oproti roku 2013 zaznamenal Huawei nárast ziskov až o 30% na hodnotu 12,2 miliardy dolárov, čo je prvýkrát v histórii spoločnosti, kedy zisk prekročil hranicu 10 miliárd. Huawei predal celkovo až 75 miliónov smartfónov, čo znamená opäť nárast voči minulému roku, a v tomto prípade až o 45%. Výborné výsledky spoločnosť iba nakopli a v tomto roku siahajú ich ciele ešte vyššie – na métu 100 miliónov predaných zariadení.
Medzi najpopulárnejšie zariadenia tejto značky patrí model Ascend P7, ktorého sa predali 4 milióny kusov a model Ascend Mate s 2 miliónmi predaných kusov. V kategórii mid-endov kraľovali modely Honor 3C a Honor 3X, ktoré zaznamenali rovnako vysokú predajnosť, a to najmä vďaka prívetivej cene. K zisku sa rozhodne rátajú aj peniaze za obrovský počet predaných zariadení Honor 6, ktorý patrí medzi najlepšie vybavené Androidy a jeho cena je pritom na úrovni iba 300 EUR. Takmer polovicu predajov spoločnosti Huawei (41%) tvorili predaje cez internet.
CEO spoločnosti Huawei, Richard Yu, povedal:
Našou stratégiou je sústrediť sa na prémiové produkty v strednej a vyššej triede, ktoré minulý rok patrili medzi najúspešnejšie, a to nielen z hľadiska predajnosti, ale aj posilnenia značky, vývoja trhu a toho, že sme sa stali číslom 3 vo svetovom rebríčku predajcov mobilov. Tento rok sme sa dokonca dokonca ako prvá čínska firma dostali do rebríčka Top 100 Global Brands of 2014 (Top 100 globálnych značiek). (voľný preklad)
Zdroj: AndroidCentral