MojAndroid

Chyby v systéme Android sú niekedy také nenápadné, že ich identifikácia zaberie aj niekoľko týždňov. To sa stalo aj teraz s viacerými smartfónmi značky Huawei a Honor, ktoré mali v poslednej dobe problémy v rôznych častiach systému a v aplikáciách. Majitelia smartfónu Huawei Mate 10 Pro už dlhodobo hlásia problémy s Google Asistentom. Používatelia ďalších zariadení od čínskeho výrobcu zasa v posledných dňoch zaznamenali problémy pri práci s aplikáciami, ktoré využívajú pre svoje fungovanie Google Mapy. Našťastie, už máme k dispozícii jednoduché riešenie.

Problém bol v aplikácii Služby Google Play

Ak patríte medzi dlhoročných používateľov zariadení s Androidom, určite vám je známa komplexnosť a komplikovanosť aplikácie Služby Google Play. Tá zabezpečuje mnohé vitálne funkcie systému Android, ako napríklad synchronizáciu obsahu v rôznych Google službách. Už niekoľkokrát sa však v minulosti stalo, že zrovna táto časť systému spôsobovala problémy, spravidla šlo o nadmerné vybíjanie batérie.

Tentokrát chyba v aplikácii Služby Google Play spôsobila, že aplikácie tretích strán nevedeli načítať mapové podklady zo služby Google Mapy. Zažili sme to aj my pri poslednom objednávaní taxíka cez telefón, kedy nám aplikácia jednoducho vôbec nezobrazila mapu. Všetko nasvedčuje tomu, že bug v aplikácii Služby Google Play spôsobil aj spomínané problémy s Google Asistentom na smartfóne Huawei Mate 10 Pro. Našťastie, existuje jednoduché riešenie.

Stačí nainštalovať beta verziu Služieb Google Play

Všetko, čo musíte spraviť, je prihlásiť sa do beta testovania aplikácie Služby Google Play. V tomto kanáli totiž Google už sprístupnil aktualizáciu, ktorá má spomínané problémy odstrániť. Stačí, keď kliknete na tento odkaz a následne vyberiete možnosť “Chcem sa stať testerom”. O chvíľu na to by sa vám mala v obchode Play zobraziť aktualizácia pre aplikáciu Služby Google Play. Môže sa ale stať, že na túto aktualizáciu budete čakať aj niekoľko hodín a aj Google uvádza, že aktualizácia s opravami je uvoľňovaná postupne a nedostanú ju všetci testeri naraz. Ak teda problémy nebudú opravené ihneď, zrejme si na aktualizáciu ešte budete musieť počkať.

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

7 odpovedí na “Máte problémy s Google Službami na smartfóne Huawei/Honor? Takto ich vyriešite | NÁVOD”

  1. Huawei P10 … presne tento problém mám v Uber aplikácii a stalo sa to v najhoršiu možnú chvíľu, keď som potreboval odvoz na letisko. Riešenie bolo odinštalovať aktualizácie pre Služby Google Play, vymazať pamäť pre túto aplikáciu a aj cache a potom to chvíľu fungovalo. Kým sa nenainštalovala aktualizácia späť.

      • No neviem, či chcem mať trvalo nainštalovanú beta verziu a robiť tak testera. Počkám na finálnu verziu, ktorú vypustia.

        • Z beta programu sa da odhlasit okamzite po nainstalovani betaverzie. Cez ten isty link.
          Betaverzia v mobile zostane aj potom a da sa normalne pouzivat. Aktualizuje ju az dalsia produkcna verzia.

  2. Trocha neskora informacia… Tento problem riesim s Googlom uz od 9. maja a tento pondelok rano uz vysla verzia 12.6.85 aj oficialne (nielen ako beta) a opravila tieto problemy – testovane na Honor 8. Uz si treba iba pockat kedy sa updatne pre nas vsetkych…

+