Multimédiá: Kde sú stereo reproduktory?

• Pamäťové karty MicroSD
  • 3,5 mm jack
  • Mono reproduktor

Na peknom veľkom displeji s výbornými pozorovacími uhlami je prezeranie videí, prípadne filmov, skutočnou lahôdkou. Vnútorné úložisko s kapacitou 64/128 GB pojme veľké množstvo či už hudby, videí, filmov, hudby a iných multimediálnych súborov. V prípade, že by vám bolo málo, nechýba podpora pamäťových kariet s maximálnou kapacitou 256 GB. Výkonný procesor zaisťuje nerušenú konzumáciu multimédií, nerobí mu problém ani prehrávanie 4K videa. Hudbu si môžete vypočuť cez vstavaný reproduktor, ktorý sa radí k priemeru. Nie je zlý, no nijako nenadchne. Ocenili by sme určite aj druhý reproduktor, ktorý ale V10 neobsahuje. Je to škoda, niektorí výrobcovia dokážu nasadiť stereo reproduktory aj do lacnejších modelov. Potešia sa ale nadšenci 3,5 mm jacku, na ktorý výrobca nezabudol.

Fotoaparát: Takmer rovnaký, no žiadna Leica

• Rozlíšenie: 16 Mpix (farebný) + 20 Mpix (čiernobiely)
  • Clona: f/1.8
  • 4K video 30 fps, Full HD 60 fps
  • Predný fotoaparát: 13 Mpix, f/2.0, Full HD video

Novinka obsahuje duálny fotoaparát, podobne ako drahší braček z dielne Huawei, no rozdiely sa tu predsa len nájdu. Hlavný farebný snímač ponúkne maximálne rozlíšenie 16 Mpix, čiernobiely až 20 Mpix. Smartfón dokáže zhotovovať fotografie v rozlíšení 20 Mpix pri pomere strán 4:3, k dispozícii sú aj pomery strán 1:1 a 18:9, klasický pomer 16:9 tu chýba.

Fotografovanie s Honorom View 10 je jednoduché a intuitívne, prostredie fotoaparátu je praktické. Posunom prsta zľava doprava sa dostanete do ponuky režimov. Na výber máte štandardný, Pro režim, ďalej je tu čiernobiely, HDR a mnoho ďalších. Keď zase posuniete prst sprava doľava, dostávate sa do nastavení, kde je možné vybrať rozlíšenie, zobraziť mriežku fotoaparátu, nastaviť časovač, prípadne zapnúť sledovanie objektu. K dispozícii sú, samozrejme, aj skratky, vľavo hore sa nachádza prepínanie predného a zadného fotoaparátu, pod ním možnosti pohyblivého obrázku, režim portrét, širokouhlá clona a nastavenia blesku.

Výsledné fotografie patria určite k tomu lepšiemu, čo trh mobilných telefónov ponúka, za cenu okolo 500 € sa jedná o jeden z najlepších fotomobilov. Vďaka umelej inteligencii smartfón vie, čo vidí a tomu vie prispôsobiť nastavenia scény.

Fotografie za dobrých svetelných podmienok sú ostré, ponúkajú oku lahodiace farby a prakticky im nie je čo vytknúť. Horšie je to v horších svetelných podmienkach, kde je badateľná výraznejšia strata detailov. Fotoaparátu by určite pomohla optická stabilizácia obrazu, ktorá chýba. Predný fotoaparát ponúka nadštandardné rozlíšenie 13 megapixelov, fotografie z neho sú veľmi slušné, na selfie určite postačia. Zaujímavý je režim “portrét”, ktorý dokáže efektne rozmazať pozadie.

Fotografie za zhoršených svetelných podmienok sú obzvlášť pekné, keď sú fotené čiernobielo, ponúknu viac detailov a prípadné nedokonalosti sa ľahšie stratia.

Náš tip
Huawei Mate 10 Pro: Fotoaparát

Video dokáže novinka nahrávať v rozlíšení 4K pri 30 snímkoch za sekundu alebo Full HD až so 60 snímkami za sekundu. Je tu aj možnosť režim “profesionálne video”, kde si môžete manuálne nastaviť zaostrovanie, vyváženie bielej alebo expozíciu.

Videá sú kvalitné, nechýbajú detaily, pri natáčaní vie umelá inteligencia automaticky vyhodnotiť scénu, čomu upraví aj nastavenia, pre čo najlepšie videá. Nevýhodou je už spomínaná absencia optickej stabilizácie, počas chôdze sú videá roztrasené. Fotoaparát preostruje dostatočne rýchlo, takže pri rýchlej zmene vzdialenosti nahrávaného objektu vie veľmi rýchlo preostriť na bližšiu vzdialenosť, prípadne naopak.

4.5.2018