OPERAČNÝ SYSTÉM | Android 7.0 Nougat

Zariadenie prichádza na trh so starším operačným systémom Android vo verzii 7.0 Nougat. Táto verzia operačného systému je však aktuálne skutočne veľmi rozšírená a tak sa niet čo čudovať, že sa nachádza aj v útrobách tohto smartfónu smerujúceho do strednej triedy zariadení.

Android sa tu pochopiteľne nenachádza vo svojej čistej podobe. Ako je už známe z iných zariadení Huawei resp. Honor, prítomná je aj graficky mohutná nadstavba EMUI, tentokrát vo verzii 5.1. Smartfón obsahuje bezpečnostnú aktualizáciu k 1. januáru 2018. Áno, nejde o najnovšie bezpečnostné balíčky a radšej by sme pochopiteľne videli februárovú či marcovú aktualizáciu. Vzhľadom k cene zariadenia je však chválitebná aj prítomnosť spomínanej januárovej bezpečnostnej aktualizácie.

NADSTAVBA OD VÝROBCU | EMUI 5.1

Známe prostredie nadstavby EMUI sa nachádza aj na tomto zariadení. Vo verzii 5.1 môžeme na obrazovke uzamknutia pozorovať widget s aktuálnym časom či rýchlu skratku pre spustenie fotoaparátu. Špeciálna lišta pri potiahnutí zospodu následne zobrazí ďalšie skratky. Nachádzajú sa tu skratky napríklad pre baterku, kalkulačku, skener QR kódov a ďalšie funkcie.

Po odomknutí zariadenia sú k dispozícii domáce obrazovky spolu s ikonkami aplikácií. Zobrazenie je možné upraviť. Každý používateľ si môže vybrať, či uprednostní zobrazenie všetkých ikon na domácich obrazovkách, alebo zvolí skôr zobrazenie s tlačidlom pre menu s aplikáciami. Tie sú následne v menu zoradené podľa abecedy. Honor tiež ponúka doplnok, ktorý napomôže zobrazeniu určitých aplikácií práve v pomere strán 18:9. Ponuka pre úpravu pomeru strán sa zobrazí v dolnej časti obrazovky pri spustení aplikácie.

Systém ako taký je veľmi dobre optimalizovaný, k dispozícii sú tiež predinštalované aplikácie od spoločnosti Huawei, Google a tiež sa tu nachádza priečinok s predinštalovanými hernými titulmi. Tam sa nachádzajú hry ako Asphalt Nitro alebo Sonic Runners. Hráčov táto ponuka iste poteší, hry je pochopiteľne možné aj odinštalovať.

Nadstavba ponúka aj istú mieru prispôsobenia. K dispozícii sú aj paralelné aplikácie, ktoré umožnia “duplikovať” vybrané služby. Nechýba zarovnanie ikon potrasením zariadenia či možnosť zvoliť si veľkosť mriežky s ikonkami. Poteší tiež automatické otáčanie domácej obrazovky, teda možnosť používania smartfónu na šírku. Čo naopak nepoteší je chýbajúca možnosť podpory viacerých používateľských účtov v rámci jedného zariadenia.

14.3.2018