Systém: Ťažkopádny, ale vybavený

Nie je tomu až tak dávno, čo Google oficiálne oznámil odľahčenú verziu systému Android s pomenovaním Android GO. Táto verzia je určená pre menej vybavené telefóny, ktoré po obmedzení procesov bežiacich na pozadí dokážu fičať o čosi svižnejšie. Je však trochu škoda, že tento odľahčený systém sa nedostal aj do smartfónu Honor 7A. Ten totiž obsahuje klasický Android 8.0 Oreo, ktorý je prekrytý používateľskou nadstavbou EMUI 8. Nejde ani tak o to, že by táto kombinácia bola v niečom zlá, ako skôr o to, že nie je veľmi prispôsobená menej výkonným telefónom.

Práve kvôli tomu ponúka Honor 7A menej svižné reakcie. Na beh samotného systému totiž musí tento telefón vynaložiť väčšie množstvo výpočtovej energie, čo sa pri používaní občas prejaví miernym zaváhaním. Niekedy sa teda aplikácie otvárajú o málinko dlhšie. Na druhú stranu systém v tomto smartfóne rozhodne má aj svoje výhody, ku ktorým patrí veľké množstvo pridaných funkcií.

Tie si všimnete už na uzamykacej obrazovke, ktorá je oproti čistému Androidu kompletne pozmenená. Potiahnutím zo spodnej hrany tejto obrazovky otvoríte rýchlu ponuku, v ktorej môžete zapnúť baterku, záznam zvuku či otvoriť kalkulačku. Po odomknutí vás privíta launcher, ktorý je nepochybne inšpirovaný tým z iOS. Všetky aplikácie sa tak nachádzajú priamo na domovských obrazovkách, avšak v nastaveniach možno zapnúť aj klasický zoznam.

Vľavo od hlavnej domovskej obrazovky je k dispozícii karta Google Asistenta, ktorú možno v prípade potreby vypnúť. Rýchle prepínače sa okrem uzamykacej obrazovky nachádzajú aj v notifikačnej oblasti. Tie môžete jednoducho presúvať, pridávať alebo naopak odstraňovať. Zoznam naposledy spustených aplikácií sa od klasického Androidu ničím výrazne nelíši a to isté platí aj pre navigačný panel.

Ten však možno v nastaveniach upraviť alebo zameniť za navigačný dok. S tým môžete využívať obrazovku v jej plnej paráde bez toho, aby vám v tom bránil spomínaný panel. V nastaveniach si tiež môžete aktivovať jednoduchý režim, ktorý rozhranie telefónu zjednoduší. Vzhľadom na už spomínaný nižší výkon skutočne stojí za zváženie aktivácia tohto zjednodušeného režimu.

K dispozícii je aj gesto slúžiace na vytvorenie screenshotu, pričom ten môže byť nielen klasický, ale aj dlhý. Ďalej sa tu skrýva možnosť aktivovania gest na skeneri odtlačkov, ktorým môžete stiahnuť notifikačnú lištu alebo sa presúvať medzi fotkami v galérií. Nakoniec sa v systémových nastaveniach skrýva aj šikovný zámok aplikácií alebo možnosť odomknúť zariadenie pomocou tváre, ktorá však už nie je taká bezpečná ako skener odtlačkov.

Pri systéme ešte stoja za zmienku predinštalované aplikácie, ktorých je v Honore 7A požehnane. Za zmienku stojí napríklad appka Motívy, ktorá vám pomôže prispôsobiť dizajn prostredia. Využiť môžete aj Správcu telefónu, ktorý dokáže vyčistiť procesy bežiace na pozadí alebo zbytočný balast z úložiska. Keď už je reč o balaste, do zariadenia sa dostali aj viaceré demo hry od Gameloftu, ktoré si výrobca mohol radšej odpustiť.

Multimédiá: Na low-end slušné

Čo sa multimédií týka, Honor 7A má rozhodne čo ponúknuť. Je to tak najmä kvôli jeho veľkej obrazovke, na ktorej si budete prezeranie filmov, videí a fotografií doslova užívať. Ako bolo spomenuté pri displeji, Honor 7A možno neponúka ten najlepší zobrazovač na trhu, no je dostatočne kvalitný na prezeranie akýchkoľvek multimédií. O čosi horšie to už je s mono reproduktorom, ktorý je len priemerný. Ak ale budete chcieť docieliť lepší zvuk, jednoducho pripojíte do telefónu slúchadlá a tohto problému sa rýchlo zbavíte.

4.9.2018