Holandský úrad Consumentenbond žaluje kórejskú spoločnosť Samsung. Dôvodom má byť nedostatočná softvérová podpora pre aktuálne zariadenia zo strany výrobcu. Úrad chce dosiahnuť, aby Samsung aktualizoval svoje zariadenia rýchlejšie a nové aktualizácie vydával oveľa dlhšie od uvedenia zariadenia na trh ako v súčasnosti. Úrad dokonca uvádza, že o probléme so Samsungom diskutoval, no nebolo iné riešenie, ako podať žalobu.
Úrad obviňuje výrobcu z neférových obchodných praktík, keď nikde neuvádza, ako dlho bude svoje zariadenia aktualizovať na najnovší dostupný systém. Okrem toho požaduje zrýchlenie jednania v kritických prípadoch, akým bola napríklad Stagefright chyba. Do dnešného dňa je na trhu množstvo zariadení od Samsungu, ktoré nedostali aktualizáciu s opravou tejto chyby. Najväčším problémom je ale dostupnosť aktualizácií – od oficiálneho predstavenia systému Android 6.0 Marshmallow ubehli už tri mesiace, no ani vlajkové lode Samsungu nedostávajú ešte aktualizáciu, nanajvýš v beta verzii. Holandský úrad dodáva, že až 82 % skúmaných Samsung smartfónov nedostáva aktualizáciu na najnovší systém ani počas dvoch rokov od uvedenia na trh.
Hoci obvinenia úradu nie sú úplne nemiestne, ich požiadavky sú trochu extrémne. Úrad požaduje, aby Samsung aktualizoval všetky svoje zariadenia do štyroch týždňov od zverejnenia oficiálneho kódu od Google. Okrem toho požaduje, aby boli aktualizované všetky zariadenia počas dvoch rokov od kúpy, nie predstavenia zariadenia. Keďže nové modely sa na pultoch obchodov objavujú približne dva roky, pre Samsung by to znamenalo nutnosť vydávať aktualizácie aj na štvorročné zariadenia.
V praxi to znamená, že holandský úrad berie softvérovú podporu výrobcu ako súčasť záruky na zariadenia. Hoci ide o peknú predstavu, iba ťažko by Samsung s niečím takým súhlasil. Ak by spoločnosť tieto požiadavky naplnila, určite by sa jej reputácia výrazne zlepšila a takáto intenzívna podpora pre súčasné zariadenia by bola pre mnohých používateľov enormne užitočná. Nepredpokladáme ale, že by Samsung bol ochotný vynaložiť nemalé prostriedky na aktualizáciu niekoľkoročných zariadení. Tiež nie je pravdepodobné, že by bol holandský úrad v tejto veci úspešný, minimálne nie v najbližšej dobe. Je to ale určite zaujímavá téma. Čo si myslíte vy? Mal by sa zmeniť prístup výrobcov k súčasným a minulým modelom, alebo by mali naďalej pokračovať v stanovenom trende a väčšinu svojho úsilia venovať do vývoja nových modelov? Dajte nám vedieť v diskusii pod článkom.
Zdroj: The Consumentenbond via PhoneArena