Google aktualizoval podmienky používania a teraz v nich jasne uvádza, že súkromné e-maily používa na cielenú reklamu. Tento fakt nie je žiadnou novinkou, keďže internetový gigant sa nikdy netajil tým, že elektronické správy na tento účel používa. Niektorí používatelia však spoločnosť súdne napadli s tým, že o tom nikde písomne neinformuje. Google z tohto dôvodu podmienky používania upravil.
Google pre Reuters povedal, že zmeny urobil na základe odozvy používateľov za posledné mesiace. Pre koncového zákazníka to bude znamenať väčšiu transparentnosť pri používaní. Aj keď väčšina z vás (vrátane mňa) pravdepodobne podmienky používania nikdy nečítala, je dobré, že Google aj tento detail uviedol na pravú mieru. Je jasné, že to urobil aj na svoju ochranu pred podobnými žalobami, ktoré sa začali v USA hromadiť.
Nakoniec treba len podotknúť, že vaše e-maily nie sú prehliadané skútočnými ľudmi a v skutočnosti ich skenujú automatické softvérové roboty. Tie zbierajú údaje dôležité pre cielenú reklamu, ktorá sa potom zobrazuje jednotlivým používateľom na základe toho, o čo sa na internete zaujímajú.
Zdroj: engadget