Spoločnosť Google odkúpila mobilnú aplikačnú platformu Fabric od spoločnosti Twitter. Okrem toho sa Google stal novým majiteľom reportovacieho systému Crashlytics, mobilnej analytickej platformy Answers, prihlasovacieho systému Digits SMS či vývojového systému FastLane. Všetky tieto útvary patrili doteraz pod spoločnosť Twitter, ktorá ich v rámci zlepšovania finančnej situácie a zbavovania sa menej dôležitých súčastí firmy predala spoločnosti Google.
Hoci pre bežných používateľov sú tieto názvy ničnehovoriace, pre vývojárov majú vo svete veľkú podstatu. Napríklad platforma Fabric bola spustená iba v roku 2014 ako modulárny SDK pre zlepšovanie aplikácie rôznymi nástrojmi a dnes slúži 2,5 miliarde používateľov prostredníctvom aplikácií od 580 000 vývojárov. Vďaka tomu, že sa Twitter vzdal týchto častí firmy, môžu tieto platformy aj naďalej existovať spolu s inžiniermi, ktorí ich vyvíjajú a Twitter zároveň ušetrí peniaze, ktoré by inak minul na ich prevádzku.
Twitter sa tak teraz bude sústrediť na tie funkcie a nástroje, ktoré sú priamo previazané s hlavným produktom, ktorým je sociálna sieť. Pod kontrolou spoločnosti tak aj naďalej zostanú nástroje Publisher, Twitter Kit, Gnip, TweetDeck, MoPub a verejné API a reklamné API. Ide o produkty, ktoré priamo súvisia so sociálnou sieťou a na ktoré sa chce spoločnosť v tomto roku sústrediť. Keďže všetky vyjednávania s prípadnými kupcami firmy zlyhali, spoločnosť sa teraz musí dostať do čiernych čísel a byť schopná sama na seba zarobiť. Práve tieto opatrenia sú jednými z tých, ktoré by mali spoločnosti pomôcť dosiahnuť svoj cieľ.
Zdroj: TechCrunch