Google vo februári tohto roka oznámil, že umiestni reklamné plochy aj do ďalších aplikácií, napríklad do obchodu Play. Jeho sľuby sa stali skutočnosťou a reklama sa v tejto mobilnej aplikácii začne naozaj zobrazovať. Používatelia sa s ňou stretnúť pri vyhľadávaní aplikácií, pričom sa na miestach platenej reklamy môžu zobrazovať vybrané aplikácie, za ktorých propagáciu zaplatili developeri, prípadne ľubovoľný zadávateľ reklamy. Systém pre zadávanie takejto reklamy je už pre vývojárov a zadávateľov reklamy otvorený.
Zaplatené výsledky vo vyhľadávaní, či na iných obrazovkách obchodu Play, môžete spoznať podľa malej žltej ikony “Ad” v ľavom dolnom rohu ikony aplikácie. Hoci je reklama v mnohých prípadoch aj na webe otravnou, tento spôsob reklamy sa nám zdá byť prijateľný a možno aj prospešný pre používateľov. Niektoré kvalitné aplikácie sa totižto zobrazujú nižšie vo vyhľadávaní a týmto spôsobom sa môžu k používateľom dostať rýchlejšie. Uvidíme však, ako na to budú reagovať samotní používatelia.
Zdroj: GSMArena