MojAndroid

Americká spoločnosť Google so sídlom v Mountain View pôsobí v rôznych oblastiach na internete a jednou z nich je reklama. Reklamnú sieť zvanú AdSense môžeme pozorovať takmer na každej internetovej stránke, či už sme na mobile, tablete alebo počítači. Ambície spoločnosti však siahajú ďalej, než si možno myslíte. V dokumente určenom pre Komisiu pre cenné papiere (SEC) spoločnosť uvádza, že v budúcnosti zamýšľa zobrazovať reklamu aj na nezvyčajných miestach, ako sú ” chladničky, palubné dosky áut, termostaty, okuliare a hodinky”. Upozornil na to renomovaný portál Wall Street Journal.

Táto predstava je opodstatnená hlavne kvôli nedávnej akvizícii spoločnosti Nest, ktorá sa špecializuje na výrobu inteligentných termostatov. Vznikli špekulácie, že Google sa týmto krokom chce dostať do domácností používateľov a využiť dáta z termostatu na cielenie reklám. Krátko po zverejnení správy však hovorca spoločnosti uviedol, že Google nikdy nemal také plány a Nest nie je postavený na reklamnom modeli.

Predmetom však aj naďalej ostávajú okuliare Google Glass, ktoré sa nedávno dostali do predaja v Spojených štátoch a tiež aj inteligentné hodinky na báze systému Android Wear. Spomenuté boli aj palubné dosky automobilov, čo súvisí s uzavretím dohody s viacerými automobilkami o integrácií Androidu do áut. Samozrejme žiadne z uvedených produktov v tejto chvíli reklamu neponúkajú, no vďaka správe ich môžeme zaradiť do dlhodobého plánu spoločnosti v oblasti predaja reklamného priestoru.

Zdroj: The Verge  foto: nest

21.5.2014

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+