MojAndroid

Počas poslednej konferencie Google I/0 2015 pribudlo v obchode Play niekoľko noviniek. Jednou z nich bola aj nová kategória aplikácií, ktorá zobrazuje rodinné tituly. Tu sa zobrazovali tituly vhodné pre deti či pre celú rodinu a Google experimentoval s týmito aplikáciami už dlhšiu dobu. Oproti iným titulom sa rodinné aplikácie líšili aj v tom, že v ich popise boli zobrazované informácie o tom, či aplikácia ponúka reklamy. Túto funkciu chce teraz Google priniesť aj do zvyšku svojho obchodu s aplikáciami.

Informoval o tom vývojárov v obchode Play prostredníctvom mailu. Tí majú čas do 11. januára 2016, aby pri všetkých svojich aplikáciách uviedli, či obsahujú nejaký druh reklamy. Všetko tiež nasvedčuje tomu, že Google začne v obchode Play zobrazovať informáciu o reklamách prostredníctvom jednoduchej značky priamo v popise aplikácie.

Takto ešte lepšie informuje užívateľov o tom, ako aplikácia funguje ešte pred tým, ako si ju nainštalujú. Najdôležitejším krokom bolo zobrazovanie informácií o mikrotransakciách v aplikáciách, čo funguje už nejaký čas. Ak ste ale aj našli aplikáciu, ktorá je zadarmo a ktorá nemala v popise informáciu o vnútorných nákupoch, stále ste mohli iba hádať, či aplikácia nebude ponúkať množstvo otravnej reklamy. Teraz sa budete môcť presvedčiť ešte pred nainštalovaním. Google tiež svojich vývojárov informuje, že táto ich povinnosť je záväzná a ak informáciu o reklamách v aplikáciách neposkytnú, nebudú mať možnosť ju ďalej aktualizovať a budú tým porušovať podmienky obchodu Play.

Zdroj: reddit via XDA

21.11.2015

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+