MojAndroid

Veľký brat sa pozerá. Aj tak sa niekedy zvykne označiť internetový gigant, ktorý má vo veľkej miere pod palcom naše digitálne životy. Je všeobecne známe, že Google sleduje viacero parametrov a údajov používateľov. Tie neskôr využíva ku skvalitňovania svojich služieb. Platilo to aj o používateľoch Gmailu a reklamách, ktoré im spoločnosť zobrazovala. Minimálne sledovaniu správ, za účelom poskytovania lepšie cielených reklám, je však koniec.

E-mailové správy tak na bežných účtoch už Google nebude skenovať. Toto rozhodnutie má byť za jedno s tým, ako spoločnosť pristupuje k personalizovaným reklamám aj v iných svojich produktoch. Podobné praktiky napríklad Google nepodporuje pri biznis účtoch, kde sledovanie správ vypol už dávnejšie. Napriek tomu má ale vo firmách problém s dôveryhodnosťou, za čo údajne môže nedôvera používateľov v zachovanie súkromia. Bodaj by aj nie, keď vedia, že Google, aj keď automatizovane, sleduje, resp. doteraz sledoval, správy bežných používateľov.

Samozrejme, to, že Google prestáva skenovať správy neznamená, že nebude zobrazovať reklamy. Tie sú preňho z hľadiska príjmov veľmi dôležité. Za účelom cielenia reklamy bude ale sledovať údaje, ktoré získa napríklad z histórie prehliadania, sledovania Youtube videí, či inej aktivity v prehliadači Chrome – ak ste prihlásení pod Google kontom.

Zdroj: theverge

24.6.2017

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+