MojAndroid

Google zavádza zmeny dlho a postupne. Je to proste kolos, kde všetko, čo sa týka aplikácií v Google Play musí byť testované, schvaľované a potom potichu alebo veľkolepo predstavené. Teraz je podľa dostupných údajov na rade zavedenie predplatného za aplikácie.

Privítame nový Google Play Pass?

Za všetkým by mala stáť snaha samotného Google dokázať zvýšiť potenciál svojho obchodu a to so zameraním sa na platený obsah. Ten je natoľko dôležitý, že sa ako prvé naskytá porovnanie s konkurenciou od Apple, kde sú zákazníci v oveľa väčšom rozsahu ochotní míňať za platený obsah. A teraz je otázka, prečo to na Android platforme nie je aspoň podobné? Google údajne mieni, že zavedenie formy predplatného by dokázalo tento stav zmeniť a prinútiť zákazníkov začať platiť za obsah, a to vo forme predplatného.

informáciou prišiel známy vývojársky server XDA Developers, ktorého vývojár objavil v aktuálnej verzii oficiálneho obchodu Google Play kód s označením Play Pass. Aj keď ho dokázali aktivovať, zatiaľ nepriniesol očakávané zmeny, je oba pripravený na nasadenie. Podľa názvu a práve už dlhšie sa objavujúcej snahe spoločnosti o rozšírenie platených aplikácií, by sme sa mali dočkať formy úhrady za obsah vo forme predplatného.  A tá by mala pracovať na mesačnej báze, kedy za mesačný poplatok (zrejme viaceré možnosti definované podľa sumy) bude k dispozícii vybraný a požadovaný obsah pre zákazníka.

Google má v zásade (postupoval tak aj v minulosti) k dispozícii dáta, ktoré pochádzajú od Google Opinion Rewards. Táto aplikácia dokáže zhromaždiť  od zákazníkov a používateľov systému Android práve relevantné reakcie, ako by forma mesačného predplatného za aplikácie (zrejme aj hry) v Google Play mala vyzerať. A prieskum práve prebieha. Je to celkom netradičný koncept a predstava, že si napríklad za 5 EUR mesačne môžem vybrať z určeného koša aplikácii a tie využívať bez obmedzenia, môže lákať zákazníkov. Musí však samotný Google dobre zvažovať, ako sa celý model finančne nastaví, pretože je hneď základná matematika jasná. Súčet hodnoty jednorazových nákupov sa pri mesačnej platbe musí zákazníkovi oplatiť v dlhodobom, niekoľko mesačnom horizonte. Inak si proste obsah kúpi a vie, že jeho jednorazovou platbou proste ušetrí. Ešte sa však špekuluje o tom, že by mohol Google zaviesť model predplatného ako jedinú možnosť získania plateného obsahu. To by samozrejme bolo celkom zásadné a mnohí používatelia by nemuseli takéto nastavenie vítať kladne. Aj keď v bežnom svete PC softvéru je platba za dočasné licencie vcelku bežná a nikoho neudivuje. V mobilnej sfére a Androidu by však išlo i prvotné nasadenie (neberme do úvahy koncepty s hrami, kde to má svoju tradíciu aj z PC). A možno ide i ba o zvyk, že proste raz za mesiac alebo rok uhradím sumu za svoj balík aplikácií a čakám, kedy mi Google opäť pošle faktúru na ďalšie obdobie.

Naznačí Nougat smer aj pre platený obsah?

Naskytá sa ešte jeden príklad, kedy Google v minulosti využil prieskum na Google Opinion Rewards. Keď sa spoločnosť v roku 2016 pýtala svojich zákazníkov aké jedlo začínajúce na písmeno „N“ majú najradšej, vyhral nugát. No a máme Android 7.0 Nougat. Tak uvidíme, ako dlho bude trvať zavedenie Google Play Pass, keďže prieskum na platený obsah už je tu.

Inak, je to teraz obtiažne odhadnúť, nakoľko nie sú k dispozícii bližšie informácie, ale aký máte pohľad na mesačný paušál za aplikácie? Vedeli by ste takúto formu vo všeobecnosti akceptovať?

4.11.2018
  • Jakub Kazimír

    Ak by to zaviedli na vsetky aplikacie, pripadne by boli balicky hier, kancelaria a podobne tak preco nie. Len ci sa to pri free2play hrach v obchode vobec vyplati.

  • deni255

    Nech to tak urobia.. vyvojari usetria a viac zarobia pretoze budu svoje aplikacie predavat na vlastnych strankach a googlu nebudu musiet nic platit..

  • SeppWinkler

    Akonáhle na to prejdú nekúpim si nič. Výpalné má u mňa ban. Inak, neviem, odkiaľ ste prišli na to, že: „Aj keď v bežnom svete PC softvéru je platba za dočasné licencie vcelku bežná a nikoho neudivuje.“ Je to bežné len pri drahých firemných aplikáciách, u spotrebiteľov je na PC najbežnejší jednorázový nákup. O bežnej spotrebiteľskej aplikácii za predplatné snáď ani neviem (nerátam Office 365, lebo sa stále dá kúpiť Office 20XX za jednorazovú platbu).

Používateľské recenzie
Fotománia

+