MojAndroid

Google nám dlhodobo ukazuje, že v oblasti spracovávania a prezentácie dát majú veľké skúsenosti. Vedia o tom najmä zadávatelia reklám či prevádzkovatelia vlastných YouTube kanálov. Tentokrát sa však Google zameriava na tvorcov podcastov. S novým nástrojom Google Podcasts Manager prináša autorom rôzne dôležité metriky pre skvalitnenie vlastnej tvorby.

Detailná správa dát

Google podporuje podcasty cez vlastnú platformu Google Podcasts. K nej však teraz pridáva detailného manažéra správy dát, ktorý autorom umožní komplexne analyzovať jednotlivé epizódy. Na základe dostupných dát dokážu lepšie odhadnúť vlastnú cieľovú skupinu a následne vytvoriť konkrétne vylepšenia či zvýšiť úroveň svojej tvorby.

Google Podcasts Manager umožňuje analyzovať viaceré dôležité metriky, a to aj v čase. Autori si dokážu pozrieť konkrétne hodnoty retencie či lepšie pochopiť, kedy si podcast zapnú – alebo naopak – kedy ho vypnú. K týmto údajom sa taktiež pridávajú dáta o dĺžke počúvania, minútach prehrávania a ďalšie. Súčasťou nástroja sú taktiež anonymizované dáta o zariadeniach, z ktorých sú podcasty najviac počúvané. Autori tak môžu vidieť konkrétne percentá používateľov, ktorí preferujú počúvanie na mobiloch, tabletoch, stolných počítačoch či smart reproduktoroch.

Všetky dáta je navyše možné exportovať a následne importovať do vlastných nástrojov pre analýzu. Ako Google v oficiálnej správe uvádza, tieto dáta umožňujú autorom lepšie pochopiť svoje publikum: “…ak zistíte, že väčšina poslucháčov počúva vašu tvorbu cez smart reproduktor, znamená to, že môžete začať pridávať kratší obsah pre počúvanie na cestách alebo vytvárať viac family-friendly možností pre počúvanie v otvorených priestranstvách.

V našej novej sekcii Nákupný poradca máme výbery tých najlepších produktov v rôznych kategóriách. Ak hľadáte nový telefón, smart hodinky či náramok, určite si prídete na svoje.

8.5.2020

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+