Obchod Google Play. Miesto, odkiaľ pochádzajú (takmer) všetky aplikácie, ktoré si môžete nainštalovať do svojho Android smartónu. Jediný oficiálny zdroj. Tak, ako aj iné obchody s aplikáciami, aj tento sa neustále vyvíja. To sa od neho aj očakáva, pretože ide o najväčší obchod svojho druhu na svete. Začal v roku 2008 ešte ako Android Market, svoje súčasné pomenovanie dostal v marci roku 2012. Spoločnosť Google na svojom blogu ukázala novinky, ktoré by mali pribudnúť v najbližšom období.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Fitbit Pay končí. Nahradí ho iná známa služba
- GPS a výdrž batérie: majú zapnuté lokalizačné služby vplyv na výdrž?
- Mobily s najdlhšou výdržou. Tieto modely len tak ľahko nevybijete
Z miesta, kam ľudia chodia inštalovať nové aplikácie a hry, sa má stať komplexné prostredie, ktoré je viac než len obchod. Google predstavuje viac spôsobov objavovania, hrania, viac odmien a ešte užitočnejší obsah.
Umelá inteligencia v hlavnej úlohe
Napríklad také používateľské recenzie sú síce veľmi užitočné, no prechádzať všetky názory ľudí môže byť zdĺhavé. Google v tomto prípade využije umelú inteligenciu, vďaka ktorej v krátkom čase získate všetky potrebné informácie pekne pohromade. Tiež si budete môcť jednotlivé aplikácie jednoduchšie porovnať a rozhodnúť sa pre tú správnu.

Inštalovanie, prípadne prezeranie viacerých aplikácií, aby ste sa dozvedeli viac o požadovanej téme, je tiež zdĺhavý a neefektívny proces. Vybrané priestory v Google Play umožňujú hlbšie sa ponoriť do konkrétnej témy a vašich záujmov. Nedávno bol týmto spôsobom spustený kriket pre používateľov z Indie, ktorý im pomáha preskúmať celý ich kriketový obsah z rôznych aplikácií na jednom mieste. Onedlho bude niečo podobné spustené aj v súvislosti s komiksami, a to pre používateľov z Japonska. Očakáva sa, že postupne budú pribúdať ďalšie témy.

Mnoho používateľov často inštaluje odporúčané hry. Chcú jednoducho vyskúšať novinky, rozšíriť si obzory a podobne. Odporúčanie hier bude ešte lepšie a prispôsobí sa požiadavkám používateľa. Nové filtre záujmov umožnia zadať preferencie, na základe ktorých dostanete personalizované odporúčania. Či už ste streamer alebo príležitostný hráč, vždy si nájdete to svoje.
Novinky v Google Play Pass
Play Pass je ponuka predplatného, v rámci ktorého získa používateľ prístup k viac ako 1000 hrám a aplikáciám bez reklám alebo nákupov v nich. Zoznam tohto obsahu sa v najbližších dňoch rozšíri o množstvo zaujímavých titulov, ako napríklad Asphalt Legends Unite, Call of Duty: Mobile and Candy Crush Saga, Kingdom Rush 5: Alliance a ďalšie.

Noví predplatitelia dokonca môžu získať zľavu až do výšky 80 percent počas prvých troch mesiacov, avšak pre Slovensko to neplatí. Zľava bude uplatniteľná v USA, UK, Austrálii, Japonsku a Kórei.
Collections pre používateľov z USA
Pre používateľov v USA Google Play spustil nové prostredie s názvom Collections. To prináša relevantný obsah z viacerých aplikácií priamo na domovskú obrazovku používateľa. Vďaka automaticky usporiadaným kategóriám, ako sú Nakupovanie, Pozeranie a Počúvanie, každá zbierka zvýrazňuje obsah z aplikácií, ktoré si už nainštaloval.
Google Play je čoraz horší reklamný odpad. Vyhľadávanie aplikácie je utrpením a výsledok sa stráca v reklamách a odporúčanom odpade…