MojAndroid

Vo svete, kde sa všetko rýchlo mení – rýchlosť internetu narastá, veľkosť aplikácií sa zväčšuje, jedna vec je stále rovnaká. Zdĺhavé inštalovanie hier. Tomu môže byť koniec s novým rozhraním Asset Delivery API od Google. To by malo vývojárom umožniť zrýchliť proces sťahovania a inštalovania hier.

Google chce týmto spôsobom nahradiť 8-ročný systém, pri ktorom aplikácie mohli mať 50 MB. Dodatočne si potom ešte stiahli z Obchodu Play ďalší obsah do veľkosti 2 GB.

Inštalácia v troch krokoch

  • Najprv prebehne stiahnutie a inštalácia balíka označovaného ako “Install Time package”. Tie fungujú ako štandardné – používateľ spustí sťahovanie, APK súbor a dodatočný balík s veľkosťou do 1 GB sa stiahne. Po stiahnutí môže používateľ spustiť hru.
  • Druhý balík, s názvom “Fast Follow” bude nasledovať. Hra je počas jeho sťahovania hrateľná, takže používateľ nemusí na nič čakať a môže si užívať hru. Prvý balík môže obsahovať základné zvuky a textúry, kým druhý balík môže obsahovať doplnkové mapy, misie a iný obsah. Skrátka obsah, ktorý bude použiteľný v neskorších fázach hry. Tento druhý balíček bude mať obmedzenie tiež 1 GB.
  • Nakoniec je tu “on-demand” balíček, ktorý sa stiahne na vyžiadanie cez API aplikácie. Tento balíček sa hodí pre prestrihové scény, rozšírenia a iný obsah, ktorý je dobrovoľný. Vývojári môžu vytvoriť akékoľvek množstvo balíčkov, no ich veľkosti sú obmedzené na 512 MB.

Celkovo môže byť takýchto balíčkov až 50, vrátane prvých dvoch spomenutých. Používatelia taktiež dostanú možnosť spravovať tieto dodatočné balíčky, svojvoľne ich odstraňovať ak potrebujú viac miesta. Avšak prvé dva balíčky nebude možné odstrániť (bude možné odinštalovať celú hru).

Aktualizácia priamo v hre

Android Police spomína, že hry si budú môcť vynútiť aktualizáciu priamo po spustení. Takáto aktualizácia vie následne prebehnúť priamo v hre, bez nutnosti preklikávať sa do Obchodu Play. Táto funkcia je vhodná hlavne ak hra si vyžaduje rovnakú verziu, ako majú herné servery.

Aktualizácia priamo v aplikácii
Aktualizácia priamo v aplikácii

Pre vývojárov

Ak by ste sa chceli zapojiť do beta testovania aktualizácií priamo v aplikácii, je možné tak urobiť na vývojárskom webe Androidu.

Play Code SDK rozširuje API, aby zvládalo všetky kódové náležitosti sťahovania aplikácií a o sledovanie inštalácie hlavných balíčkov. Play Store taktiež bude podporovať rozdelenie textúr, či boli komprimované alebo nie. Niektoré formáty kompresie sú dostupné len na novších zariadeniach, ale Obchod Play vie rozlíšiť formáty podporované jednotlivými zariadeniami. Existuje uzavretá beta, ktorá slúži na testovanie kompresie textúr podľa zariadení. Taktiež sa dá do nej vstúpiť na vývojárskom webe Androidu.

Google už implementoval plugin pre Unity, ktorý umožňuje takéto rozdelenie balíčkov. Podobne aj Unreal Engine od verzie 4.25 podporuje nové API a označuje predchádzajúcu metódu kompresie za zastaralú.

Vývojárov by mohli zaujímať aj ďalšie články od Google ohľadom implementácie Asset Delivery a sťahovanie textúr z cloudu.

Náš tip
Ako nainštalovať aplikácie WhatsApp alebo Facebook do Huawei smartfónov
26.3.2020

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+