Tie najväčšie technologické spoločnosti sa snažia pokryť čo možno najviac oblastí chytrých zariadení. A tie najväčšie z najväčších majú aj vlastných hlasových asistentov, či dokonca umelú inteligenciu. Dobrými príkladmi sú práve dvaja, respektíve traja odvekí rivali v tejto oblasti. Sú nimi Google, Amazon a Apple.

Každý už stihol vložiť asistenta do vlastného reproduktora, ktorý je súčasťou ich vlastných projektov chytrých domácností. Googlu sa v tomto kvartáli prvýkrát podarilo prekonať Amazon v počte predaných kusov takýchto reproduktorov. Koľko ich teda vlastne bolo?
Súboj asistentov sa zmenil
Google je spoločnosťou s neuveriteľným záberom poskytovaných služieb. Od najznámejšej domény google.com, cez mimoriadne obľúbený prehliadač Chrome, až po celý operačný systém Android.
Súčasťou poskytovaných služieb a technológií je aj hlasový asistent s jednoduchým názvom Google Assistant. Po istom čase od uvedenia stal aj súčasťou produktu Google Home. Tento chytrý reproduktor sa dá spárovať so všetkým, čo má Google Assistant. No čo sa týka predajných čísel, vždy zostával v tieni svojho najväčšieho rivala.

Amazon je predovšetkým známy ako stránka s neuveriteľným záberom v oblasti produktov, ktoré sa dajú kúpiť online. No Amazon je takisto vlastníkom hlasového asistenta s menom Alexa. Ten je zakomponovaný do reproduktora Amazon Echo. Už od prvého kvartálu roka 2017 bol Amazon Echo predávanejším smart reproduktorom než Google Home. Karty sa však obrátili.
Prvýkrát od roku 2017 nastala “pánska nadvláda”
Tak sa zdá, že prvý kvartál roka 2018 je dôvodom na radosť Googlu. “Pani” Alexa sa dostala od 1. januára do 2,5 milióna zariadení Amazon Echo, ktoré poputovali ku novým majiteľom. Avšak “pán” Assistant to dotiahol na prvú priečku s 3,1 miliónmi predaných kusov Google Home.
Rozdiel 600 tisíc predaných zariadení tak zosadil Alexu z vedúcej priečky v rebríčku predajných čísel. Je len otázkou času, čo prinesie druhý kvartál tohto roka. Aký máte názor na jednotlivých asistentov? Zanechajte nám ho v komentároch pod článkom.