S technológiou Seurat teraz prináša Google zaujímavú novinku. Ponúka vývojárom hier a tvorcom filmov nový spôsob prenesenia 3D snímkov na mobilnú verziu virtuálnej reality. Seurat, technológia pomenovaná po francúzskom maliarovi prenáša zložitý 3D obraz a jeho upravené a zjednodušené zobrazenie môže byť následne zobrazené aj na mobilnom hardvéri.
Prvý deň Google I/O 2017 priniesol hneď testovanie technológie Seurat na ukážke z filmu Rogue One. Render scény, ktorý by trval na vysokovýkonnom PC približne hodinu sa vďaka technológii Seurat dokázal vykresliť na mobilnom hardvéri za 13 milisekúnd. Nástroje Seurat redukovali textúry a tiež počet polygónov. Na základe krátkeho demo videa je vidieť, že výsledok nebol tak skvelý ako kinematografická scéna. Avšak bol vskutku výborný vzhľadom na vykreslenie pomocou mobilného hardvéru.
Technológia Seurat rozhodne má potenciál. Omnoho väčším problémom je v súčasnosti pomerne výrazný nedostatok obsahu pre mobilnú verziu virtuálnej reality. Všetky prostriedky, ktoré teda dokážu tvorcom zjednodušiť a uľahčiť tvorbu 3D prostredia sú rozhodne vítané.
Zdroj: engadget