MojAndroid

Gmail je jednoznačne jedným z najúspešnejších produktov amerického giganta Google. S 1,5 miliardou aktívnych používateľov je taktiež najrozšírenejšou emailovou službou. Aj keď na trh prišiel o niekoľko rokov neskôr ako konkurenčný Hotmail a Yahoo, dokázal ich rýchlo v obľúbenosti prekonať. Gmail bol spustený v roku 2004 a včera 1. apríla slávil 15. výročie prevádzky. V nasledujúcich riadkoch si o ňom povieme 5 zaujímavostí, ktoré možno nepozná ani väčšina jeho dlhoročných používateľov.

1. Prvé roky len v skúšobnej fáze

Gmail síce odštartoval 1. apríla 2004 ako bezplatná email služba, ale len v skúšobnej beta fáze pre limitovaný počet používateľov cez pozvánky. Testovacia fáza pokračovala až do 7. júla 2007, keď prešiel Gmail do komerčnej fázy a bol konečne dostupný pre všetkých.

2. Tvorca Gmailu

Hlavným tvorcom služby bol Paul Buchheit, ktorý je dnes hlavne investorom. Bol 23. zamestnanec Googlu a na Gmaili začal pracovať už v roku 2001. Popri vývoji Gmailu tiež vytvoril originálny prototyp reklamného systému Google AdSense. V roku 2000 navrhol vedeniu slávny slogan Googlu Don´t be evil, ktorý ale vymyslel v roku 1999 iný zamestnanec Googlu Amit Patel. V roku 2006 odišiel Paul Buchheit z Googlu a vytvoril agregátor správ FriendFeed, ktorý v roku 2009 kúpila spoločnosť Facebook. Odvtedy investoval asi 1,21 miliónov dolárov do 32 rozličných spoločností a startupov.

3. Postupné zvyšovanie voľnej kapacity Gmailu

Aj keď sú dnes používatelia Gmailu zvyknutí, že majú k dispozícii až 15 GB voľného miesta pre svoje emaily, vždy to tak nebývalo. V začiatku bolo k dispozícii len 1 GB. Na prvé výročie sa zvýšila kapacita na 2 GB. Google postupne túto kapacitu zvyšoval a prvý väčší skok nastal v roku 2012, keď stúpla kapacita zo 7,5 GB na 10 GB voľného miesta. V roku 2013 spojil Google úložisko Gmailu so službami Google Fotky a Disk, čím stúpla kapacita na súčasných 15 GB.

4. Obrovská evolúcia grafického rozhrania

Súčasní používatelia by možno Gmail v jeho začiatkoch ani nespoznali. Mal jednoduchšie grafické rozhranie a podstatne menej funkcií. Postupne sa ale pridávali ďalšie funkcie a najväčšia zmena nastala v roku 2011, keď sa kompletne zmenilo prostredie na čistejšie a pribudla väčšina súčasných funkcií. Neskôr sa objavili štítky a posledný rok prešiel Gmail na Material dizajn.

5. Umelá inteligencia a strojové učenie

Spoločnosť Google postupne integrovala do Gmailu viacero prvkov strojového učenia a umelej inteligencie, vďaka čomu si služba všíma, čo používateľ píše a neskôr to využíva, aby mu uľahčila jej používanie. Vďaka tomu mu môže navrhovať rýchle odpovede na emaily, ponúkať slová pri písaní alebo vyhľadávaní v emailoch a hlavne blokovať spam. Len od začiatku tohto roka zablokovala služba vďaka tomu systému cez 100 miliónov spamových emailov.

Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma
2.4.2019
Zdroj: hindustantimes

+