Nákup na GearBest.com a následná ochrana kupujúceho

22. októbra 2017 45

Zaujal nás prípad nášho čitateľa, a tak sme sa rozhodli ponúknuť vám jeho príbeh, ktorý žiaľ nie je ojedinelý a pozreli sme sa tiež na samotného predajcu. Ide aj u nás o známy web GearBest.com, ktorý však postupne mení svoju tvár z čínskeho skladu na európsky e-shop.

Prázdna krabica a čo ďalej?

Samo nám do redakcie napísal, ja jeho príbeh zhrniem na základný problém a jeho okamžitú reakciu, ktorá nasledovala takto:

Pred dvoma týždňami došlo k nemilej udalosti, keď mi mal byť doručený balík, v ktorom sa mal nachádzať telefón, ale obsahoval iba prázdnu krabicu. Hneď som kontaktoval kuriérsku spoločnosť ako aj predajcu. Pre predajcu som spravil fotky, odfotil všetko čo sa dalo a otvoril ticket na support center. Kontaktoval som tiež kuriérsku spoločnosť DPD, z ktorej hneď na druhý deň prišiel kuriér, spísal reklamáciu, odfotil to a odišiel.“ 

Na prvé prečítanie to vyzerá na správny postup, dokonca predajca to uvádza na svojom webe presne takto a pre takýto prípad pripúšťa iba jedno riešenie a tým je zaslanie chýbajúceho tovaru na vlastné náklady. V našom prípade však sa dlhšie nič nedialo, tak Samo napísal opäť na support center predajcu a tiež ich Facebook. Aj keď bola zásielka poistená, toto poistenie sa netýka prípadu, keď je balenie prázdne. Nasledovala informácia, že s kuriérom vie riešiť situáciu ten, kto balík poslal, teda gearbest.com, ktorý to však vôbec neurobil.

A potom už nasledovali reakcie od predajcu, ktorý namiesto zaslania nového telefónu, ako to majú vo svojich podmienkach uvedené (mimochodom išlo o model Xiaomi Redmi 4x v cene 122 EUR), začal ponúkať finančnú kompenzáciu celej situácie. A od sumy 15 USD sa dostali na sumu 70 USD. Zo strany nášho čitateľa nasledovalo kontaktovanie obchodnej inšpekcie, ktorá ho odporučila na Kriminálny úrad finančnej správy, oddelenie internetovej kriminality, kde to zatiaľ ostalo.

Známy predajca gearbest.com

A teraz pár slov k tomuto predajcovi. Ako pri každom internetovom nákupe, sú reakcie bývalých zákazníkov pozitívne a tiež negatívne. Okrem kvality samotného tovaru, ktorý môže mať sto percentné hodnotenie, sa často zabúda na recenzie spojené s vybavovaním reklamácie. To už môže mať opačný pól a pri predajcovi, ktorého ani nedokážeme poriadne identifikovať, je to obtiažne.

Ak si dnes pozriem jeho web, zistím, že za celým projektom stojí španielska firma ZAMBITIOUS. S.L, ktorá sídli v Alicante v Španielsku. Čiže žiadny čínsky sklad, aspoň nie oficiálne. Toto potvrdzuje aj centrum opráv, ktoré má tiež sídliť v Španielsku, práve pre značku Xiaomi. Internetové fóra však uvádzajú ešte jedno miesto, odkiaľ prichádzajú balíky v rámci EÚ a to je Holandsko. Ak by sme dokázali povedať, že firma sídli aspoň papierovo v EÚ a z tohto miesta chodia aj balíky, môže sa do celého procesu ochrany kupujúceho zapojiť aj Európske spotrebiteľské centrum v Slovenskej republike.

V našom prípade by mal byť odporúčaný postup nasledovný: Tovar by obchodník mal dodať bezodkladne, najneskôr však do 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy. Ak sa tak nestane, mali by ste obchodníkovi poskytnúť dodatočnú primeranú lehotu, v ktorej ak tovar nedodá, máte právo odstúpiť od zmluvy a obchodník má povinnosť vrátiť vám peniaze.

Zároveň platí, že je pri európskych e-shopoch dôležité, na akých spotrebiteľov sa zameriava. Teda ak obchodník prevádzkuje e-shop pre spotrebiteľov niektorého štátu, svoju obchodnú činnosť zameriava na daný štát, musí dodržiavať právny poriadok tohto štátu. Nákup z e-shopu, ktorý zameriava svoju činnosť na slovenských spotrebiteľov, sa teda riadi slovenským právnym poriadkom.

V prípade, že nakúpite z e-shopu, ktorý je zameraný na spotrebiteľov iného členského štátu EÚ, vaše spotrebiteľské práva budú rovnaké alebo aspoň podobné ako pri nákupe na Slovensku. To či e-shop zameriava svoju činnosť na slovenských spotrebiteľov spoznáte podľa viacerých znakov akými sú použitá reč, mena euro, doručovanie na Slovensko a ďalšie. V tomto prípade by platila druhá možnosť, teda samotný e-shop nie je zameraný na slovenského zákazníka, avšak tento má zachované minimálne také práva, ako by mal podľa našej legislatívy. Je teda možné siahnuť aj po nástrojoch súdnej ochrany, ak by sme mali za ujasnené, že našim predajcom je španielska firma.

Ako ďalej?

Uvedený popis je však z roviny teoretickej. V praxi, ako vidno podľa ohlasov na niektorých weboch, je problém so zlým doručením od gearbest.com častý. Platba cez PayPal môže poskytnúť určitú mieru ochrany a vrátenie uhradenej sumy cez nich je vcelku bezproblémové, najmä, ak im viete preukázať, že balík prišiel prázdny. Teda už keď sa rozhodnem nakupovať cez web, kde nie je celkom jasné, kto je predajcom, kde vlastne sídli a odkiaľ sa tovar posiela, potom práve využívanie zabezpečenej platby PayPal môže byť záchrana, keď príde balík prázdny. Ako vidieť z reakcie predajcu v Samovom prípade, náhradný tovar mu neposlali a jedine sa zmohli na kompenzáciu, ktorá vôbec nedosahovala uhradenú kúpnu cenu.

Zakázať nákupy od webov podobných gearbest.com nie je riešením. Ich ponuky sú síce problematické, avšak je mnoho reakcií aj pozitívnych, najmä pokiaľ ide o cenu a kvalitu tovaru. Je na každom, ako sa v danom prípade rozhodne, treba však jasne pripustiť, že takýto nákup v sebe riziko ukrýva, najmä keď neviete identifikovať druhú zmluvnú stranu, čo je prvý signál toho, že každé riešenie alebo aj nútené a súdne vymáhanie vlastných práv bude obtiažne, ak nie nemožné.

Zapojte sa do diskusie (45)

Tagy :

Pravidlá diskusie
Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.
Nahlásiť chybu v článku
  1. Loading ...
Diskusia k článku
  • Mato

    Na základe jedného z reklamných článkov na http://www.mojandroid.sk som si takto z GearBest objednal USB káble (+ iné veci, celá objednávka za cca 30 €). Zásielka dorazila, ale káble boli zlé a nedali sa použiť. Napísal som hodnotenie, kde som káblom dal jednu hviezdičku. Eshop ma obratom kontaktoval, pýtali sa prečo som dal zlé hodnotenie (vyzeralo to ako automatický email, ktorý príde ak dáš slabé hodnotenie). Popísal som môj problém so zásielkou a oni miesto riešenia spravili to, že moje hodnotenie z ich webu vymazali. Hmmm, aj toto je cesta, ako si zlepšovať skóre u zákazníkov, stačí len zatĺkať problémy. Vzhľadom k tomu, že káble stáli len nejakých 5 €, tak som sa na to vykašľal, ale po pár mesiacoch mi odišla aj nabíjačka z rovnakej zásielky. Uplatniť reklamáciu mi prišlo zbytočné, už tam nenakúpim.

  • Johnny Devil

    Nikdy som nevidel dovod nakupovat nejaku drahsiu elektroniku z ciny takto cez net. Vsetko dobre a kvalitne co clovek naozaj potrebuje sa da kupit aj na slovensku ci v kamennej predajni alebo na webe a navyse sa tu da predajca vzdy realne “ohmatat”-pripadne “chytit pod krk” ak by nieco nefungovalo, neposlal alebo ma nejak oklamal. Moje internetove nakupy v cine sa pohybuju maximalne tak na ochranne skla a obaly do 5 eur na alliexpresse a NIKDY som nemal problem. Z 30tich nakupov mi jeden krat nieco neprislo a predavajuci mi okamzite vratil peniaze. Je uplna blbost riesit nejaky usb kabel a nabijacku niekde v cine, ked ti ma potom vyhoriet chalupa napriklad alebo mas na to cakat mesiac kym ti to pride vobec domov postou, alebo sa natahovat s predavajucim a colnikmi kde v r.ti je moj balik a peniaze. Navyse je zarazajuce ze na tejto mojandroid stranke vobec niekto ospevuje a dokonca propaguje tieto webshopy ked to viac ako casto skonci nespokojnostou kupujuceho. No načo je to dobre? Aby som pol zivota stratil nakupovanim a cakanim ci mi to pride a potom este som bol oklamany a nuteny sa sudit pomaly alebo sa vzdat. No mozem to je..t !!!

    • Mato

      “navyse je zarazajuce ze na tejto mojandroid stranke vobec niekto ospevuje a dokonca propaguje tieto webshopy” – články sú označené ako inzercia, mojandroid má z toho peniaze. V článku sú navyše použité affiliate odkazy, takže ak niekto klikne, provízia ide zadávateľovi z každého nákupu. By ma zaujímalo, či je za tým priamo mojandroid, alebo nejaký iný zadávateľ reklamy.

      • Clanky na stranke MojAndroid.sk s odkazmi na e-shop GearBest su sucastou platenej inzercie. Prave preto, ze nasim citatelom sprostredkuvame tieto zlavy, ich chceme informovat aj o moznych rizikach, ktore takyto nakup v zahranici obnasa. Mame aj osobne skusenosti s nakupom z tohto, aj inych cinskych e-shoopov a absolutna vacsina z nich je pozitivna. Aj preto nadalej odporucame nakupovanie na tychto strankach, aj ked chapeme, ze po negativnej skusenosti sa postoj k podobnemu nakupovaniu zmeni. Riziko tu ale je, a tak sme sa rozhodli o tom nasich citatelov informovat, aby vedeli, co podobny nakup obnasa.

    • Mario Kovačič

      No na slovensku mozes samozrejme kupit vela veci ale vela aj nie. Ja som kupoval fon z ciny pretoze ten jediny splnal moje poziadavky. ( Mam rad vetsie uhlopriecky ale u nas je biedna ponuka) Ale hlavne nemienim za fon vycalovat celu vyplatu. Musim aj daco jest a platit najom. Ale hlavne nechcem davat ani cent tomuto nenazranemu statu aby mala filcka z coho rozdavat kamaratom. Nakupujem vela ale vetsinov blbosti a ak to nepotrebujem okamzite pockam. Drahsiu elektroniku kupim radsej tuna pretoze mavam stastie na vadne kusy. Ale ako som pisal telefon co chcem sa v tomto zapadakove ani nepredava takze som memal moc na vyber.

  • Jxjx

    Presne toto je problem. Clovek nevie co je to za firmu a skade sa to posiela. Ja som raz takto kupil od firmy co mali na stranke napisane ze su z USA a vraj zakaznik nebude platit clo. S dph som ratal. Nakoniec to prislo cez dhl z indie! Samozrejme musel som platit clo a zato ze ma zastupovali a zaplatili zamna to clo (dhl) som platil dalsich 18 eury. Nastastie som si nechal papier a poslal im na mail, ze co teda. A oni vraj mam poslat tranzakciu ze som to platil. Pisem im ze ten papier je ono, bola tam suma aj vsetko ale samozrejme som to platil v hotovosti takze ziadny prevod tam nebol. Tri maily som musel vysvetlovat ze to je ten papier nech mi poslu peniaze za clo aj za zastupovanie dhlkou. Nakoniec poslali len tu dhl. Co uz ale kaslem uz na nich

  • Lucky

    Ja som konkretne z Gearbestu objednaval uz asi 10x a vzdy mi vsetko prislo bez problemu. Niekedy to trvalo sice mesiac, ale zas to bola mala zasielka a doprava je free. A co sa tyka kvality vyrobku, vzdy zalezi ze co si slovek vyberie ze ano… to nie je chyba predajcu.

    • Andrej “Ubub”

      My sa tu bavíme o tom, keď ti tovar nedorazí, nie ako to si x krát spokojny, možno ti 11x príde prázdna krabica :D

      • Kubo102030

        Treba rozbalenie zásielky kamerovať. Potom ti paypal peniaze vráti bez problémov

  • Podobná negatívna skúsenosť. Tovar nedorazil (zlá adresa viditeľná aj z ich fotky po odoslaní), peniaze nechceli vrátiť, len ma chceli kompenzovať smiešnou sumou. Keď sa to po viacerých mailoch nikam nepohlo, kontaktoval som PayPal, tam sa to vyriešilo veľmi rýchlo. Celá suma vrátená a od tej doby ignorujem gearbest.

  • Pepo

    Vedel by mi niekto, prosím, povedať, ako je to s tým PayPal? Respektíve, ako sa to dá aktivovať?
    Treba ísť do banky, alebo to len nejako nastavím v PC?
    Už som síce spravil dosť nákupov ako na AliExpress či aj na danom GearBest.com a zatiaľ som nemal žiadny problém. Ale ako tak čítam, problém sa nakoniec vždy vyskytne a radšej budem pripravený (rozumej mať PayPal), ale potom banovať. Preto Vás prosím o radu, ako si “zadovážiť” PayPal :) Vďaka

    • Luken

      Choď na http://www.paypal.com, zaregistruj sa, pridaj tam svoju platobnú kartu, ak je to teda podporovaný typ karty a môžeš nakupovať. Akurát si musíš v internet bankingu pozrieť, či máš povolené platby cez internet a správne nastavené limity.
      Neviem, či to tak je ešte stále, ale pri registrácii karty ti skúšobne ztrhnú nejak 1,50 doláru, ale pri prvej transakcií ti to vrátia nazad.

      • Qvas

        Presne :) je aj kopec navodov na nete.

        • pista

          Dokonca gugl ti najde hafo slovenských návodov, aj fb skupiny o nakupovani z ciny.

      • Pepo

        Ďakujem. Naozaj…
        Moc som nečakal, že sa niekto nájde, kto to bude ochotný vysvetliť :)

  • Lenka Kratka

    Prave Gearbest by som zaradila prave k tym lojalnejsim. Nakupila som tam uz za zopar 100-viek Eur od centovych veci az po telefon a nemozem povedat, zeby bol horsi ako ostatne eshopy a to nakupujem z Ciny uz dobrych 10 rokov. Ano reklamaciu som uz riesila a k mojej spokojnoti a nakoniec je tu aj ochrana od paypal. Je pravda, ze teraz chodilo viac “balikov prazdnych” ale co som zistila jednalo sa vzdy o prepravu “EU Expres” a dopravcu DPD kde to niekto kradol. Je tu ale moznost reklamovat nedodany tovar cez sk-cz xiaomi forum kde chodi jedno dievca priamo z Gearbestu a zatial to vzdy vyriesila k spokojnosti kupujuceho.
    Co sa tyka kvality vyrobkov je to podla toho co kupujete. Napriklad u Xiaomi vyrobkov mate zaruku originality.

    • Filip

      presne rovnaký prípad aj ja, z GearBest-u mám teraz objednaných niečo cez 50 položiek vrátane 3 telefónov a všetko prišlo k mojej spokojnosti. Čo som čítal, ľudia majú práve problém s doručením “EU Express” kde garantujú neplatenie CLO + DPH a ide zásielka najskôr do UK, odtiaľ sem. Platbu pomocou Paypal-u zo zahraničia beriem ako samozrejmosť

      • kuko61

        Ja som objednával z Gearbest kameru Firefly 8S cez EU expres (DPD UK). Po necelom mesiaci, keď tracking neukazoval žiadny progres som im napísal. Odpísali mi, že to skontrolujú u prepravnej spoločnosti a za pár dní mi poslali ospravedlňujúci email a správu na Messenger, že zásielku posielajú ešte raz. Nové tracking číslo je tentoraz z madarskej pošty, takže to bolo asi odaslané z EU skladu. To bolo minulý utorok, balík prišiel v piatok na Slovensko, takže v pondelok očakávam jeho doručenie. Dúfam, že nebude prázdny :) Každopádne budem jeho otváranie natáčať, nech mám dôkaz, ak nebude niečo v poriadku…

        • kuko61

          Ináč, už som nakupoval na Gearbeste, Banggood, Antelife, Everbuying či Geekbuying, a vychádza mi to tak, že som pokojnejší, keď nakupujem u overeného predajcu na Aliexpresse. Ak má predajca na Ali dobré hodnotenie a výrobok má dobré hodnotenie od kupujúcich, podľa mňa je veľmi malá pravdepodobnosť, že nastanú problémy s kvalitou, alebo že by predajca tovar vôbec neodoslal. Na Ali mám vyše 100 nákupov a problém nastal len 2x. Raz mi poslali nefungujúcu powerbanku – ked som ju otvoril, bola tam baterka do telefónu Nokia so 4x nižšou kapacitou ako uvádzali. To bolo v začiatkoch mojho nakupovania na ALi a neriešil som to, bolo to pár euro. A raz mi vôbec neprišla jedna vec asi za 15€, predajca nekomunikoval, ale Aliexpress mi bez problémov vrátil peniaze.

          • Mario Kovačič

            Presne tak ali uz pouzivam aj ja a presiel som nan od ebay. Na ebay vyrobok castokrat nemal ziadne hodnotenie a obcas sa stalo ze som si kupil nepouzitelny kram. Jedine co mi na ali vadi ze z ebay mi pocitovo vsetko dorazilo skor.

        • kuko61

          Tak balík prišiel v poradku, našťastie to GB vyriešil k mojej spokojnosti :)

  • Andrej Kubiš

    Z GB som objednal telefón Vernee Apollo, ktorý bol vadný. Tak som kontaktoval predajcu a ten mi z celkovej sumy 280€ ponúkol iba 80€ a že viac nedá. Nakoľko som vtedy nevedel o PayPal supperte, tak mi nezostávalo nič iné len to zobrať. Odvtedy z GB max. 10€ veci, viac nie, pretože som prišiel o 200€ a musel som si kúpiť nový mobil

  • rado

    nerozumiem ako si moze niekto objednat telefon za 125€ z ciny ked na SR stoji o 10€ viac tie ceny na tych cinskych obchod com v poslednom case pozeram su takmer rovnake v niektorych pripadoch aj vyssie ako na SR

    • Lenka Kratka

      Ja si neviem predstavit dat za mobil 500€ u nas radsej ako za 140€ z Ciny, zvlast ked komunikacia s predajcom je lepsia a zaruka neni problem. Ano uz som aj reklamovala telefon z Ciny a nebol problem, narozdiel napr. HTC kde som reklamovala vlajkovu lod a prisiel naspat v horsom stave ako som posielala do servisu.

      • rado

        porovnavam rovnaky model nie 500 vs 140
        HTC ma najhorsi servis vo vseobecnosti spolu s LG(len to sa ludia v recenzii nedozvu)

        • Lenka Kratka

          A ja co porovnavam??? Takisto rovnaky mobil, model, vyrobca. Len usetrenych par stovák.
          A naviac HTC malo najlepsi servis zo vsetkych znaciek vo VPS Data, pokazilo sa to az presunom servisu do Rumunska. To sa tiez v recenzii nedozvies.

    • Mario Kovačič

      No tak to by som chcel vidiet. Uz len to ze tomuto nenazranemu statu musis dat 20% navysuje cenu. A mozno ta to nenapadlo ale daktore telefony sa u nas nepredavaju. Napriklad huawei nam takto ukazal prostrednik a normalnu Mate 10 tu nebude predavat.

  • Zdenek Hubatka

    Ahojte,
    mne sa stala cca pred mesiacom rovnaka situacia. Objednal som z gearbestu mi6ku, doprava eu express. Vyse mesiaca ju nevedeli odoslat ale nakoniec ju odoslali, trackovacie cislo a vsetko fungovalo, doprava trvala cca este 10-12 dni.
    DPD mi doniesol balicek, na prvy pohlad lahky, hned pred kurierom som ho otvoril a videl ze tam nie je telefon iba kryt a adapter do eu siete. pri balicku bol prilozeny aj zapis o skode, kde bolo uvedene ze balicek prisiel na BA depo uz roztrhnuty. DPD mi hovori aby som sa obratil na predajcu, gearbest zase aby som to riesil s DPD.
    Najvacsiu chybu aku som spravil pri tomto bolo ze som to platil iba kartou, nie cez paypal. Gearbest mi ponukol refund 200usd, s cim som nesuhlasil, ale ako tak citam tieto reakcie, asi budem musiet.
    Skusil som este jedenu vec, normalne v banke reklamovat platbu, kde som dolozil dokumenty, ktore hovoria v moj prospech, tak cakam co sa udeje, ale velke sance tomu nedavam.,

  • jookas

    Malý návod ako nakupovať na GearBeste.
    1. Kliknem do adresy
    2. Zadám AliExpress alebo eBay
    3. Už nikdy nebudem otvárať stránku GearBest lebo tam ešte nikdy nič za dobrú cenu nebolo a ochrana kupujúceho tam v podstate neexistuje.

    • pista

      Kupil som pamatovu kartu 64GB Samsung, v alze 40euro, gearbest 8e. Prisla, funguje… zlavovy kupon bol z fontech.sk

      • jookas

        To by som chcel vidieť rýchlosť tej karty. Btw. alza fakt nie je referenčná vzorka ceny.

    • stanleyjr

      nemas pravdu. GB ma aspon moznost platit cez PP a tam ochrana existuje btw maju aj oni ochranu, precitaj si ich FAQ. Aliexpress nepodporuje PP, ebay samozrejme bez problemov.
      cinsky predajca bez moznosti platit cez PayPal u mna nema sancu, kedze udaje kreditky ani debetky im tam davat nebudem rozhodne.
      btw cudujem sa ludom co platia 300-400 mimo PayPal.
      moja skusenost s GB, poslali mi vadny tovar, natocil som video, a do dvoch tyzdnov mi poslali novy kus, samozrejme zadarmo. ale mam skusenosti kedy tovar nedorazil, vtedy som ziadal refund cez PayPal. nikdy som ale od cinanov nekupoval nic drahsie ako 20 EUR, na to nemam odvahu.

      • jookas

        Na AliExpress kupujem smeti do 10€ co sa náhodou nevyskytujú na ebayi kde je ochrana kupujúceho veľmi funkčná.
        Kartu dat cinanom? No problem. Asi na dva kliky mam v appke jednorazovú kartu na platbu. Ale prečo kupovať na GearBeste? Nemaju dobre ceny. Nemajú tam nič co sa nedá kúpiť aj na ebayi a ochrana kupujúceho tam je neporovnatelne horšia.

  • Daniel Lánik

    Cez gearbeast som si objednal uz minuly rok o takomto case darceky na vianoce a dodnes neprisli, komunikacia onicom, vraj som presvihol 30 dnovu lehotu, track cisla mam a su mi len nemilou spomienkou a uistenim, ze tam uz nenakupim, pritom cez ebay nikdy nebol ziaden problem.

  • Marian

    No ja cakam akurat na inteligentny vysavac od Mii, tak len dufam,ze pride v poriadku. Uz som objednaval vela veci z Ciny a este som ziadny problem nemal.

  • Mario Kovačič

    No okamzite ma oblial pot. Nakupujem casto na ali ale tentokrat som sa nechal zlakat na gear. Telefon maju v predpredaji za skvelu cenu tak som to zobral a samozrejme posielane EU expres. Okamzite som utekal ma stranku skontrolovat ako som to platil a nastastie cez PayPal. Takze preistotu ak balik dostanem vsetko skontrolujem a natocim na viedo z rozbalovania. Tak dobre vediet ze gearu sa vyhnut oblukom nabuduce.

    • Lordken

      GB je solidny shop, sam som objednaval 2 fony a kopec dalsich mensich veci. Taktiez znamy co to objednali.
      Problem tu skor asi bol v tom, ze niekto v DPD vykradal tie zasielky a uz by to nemali posielat cez DPD.
      Typek z clanku mal este stastie ze sa s nim DPD bavilo, lebo iny nestastnik z for a mal smolu ze DPD ho ignorovalo ze si to ma riesit s odosielatelom…

  • Ivan

    Tiež som teraz nakupoval z GB cez EU Expres, (DPD UK). 25 dní tam svietilo státie to isté, zásielka je na ceste, tak som im písal, vraj sa zásielka vrátila naspäť. Tak to odoslali znovu teraz cez DHL (vyzerá to tak že to pôjde priamo na SK).

    Dúfam ze balík príde v poriadku. A hlavne bez cla a DPH :)

    Inak pred pár mesiacmi som kupoval mobil za cca 400 z Geakbuying zo španielskeho skladu, doma som ho mal za cca 7 kalendárnych dní úplne v poriadku bez cla a DPH.

    A pritom mal Geakbuying oveľa horšie hodnotenie ako GB.

    Za dva týždne dám vedieť ako som dopadol.

    • Zdenek Hubatka

      ked to ide dhlkom, tak by to malo ist automaticky na colnicu podla mna….. ale som zvedavy, daj urcite vediet

      • Automaticky? Na colnicu posielaju ak sa im nezdá cena a veľkosť balíčka,

        • Zdenek Hubatka

          doteraz co som vzdy objednaval nieco a islo to cez DHL (10-15 krat cca) tak vzdy to islo na colnicu

        • Lordken

          podla skusenosti DHL ide vzdy cez colnicu, plus este si zauctuju ten ich poplatok 24e ci kolko

  • Ex dx zákazník

    Cenzorovi : “Prečo bol vymzaný link na web popisujúci skúsenosti s týmito podvodníkmi”?,, Dal som tam review po tom ako ma okradli… tak prečo to mažeš? Link bol k veci a ako dalšie vodítko či tam ku tým podvodníkom z dx vôbec kliknúť…

  • Ivan

    Idem sa podeliť o skúsenosti.

    Takže 19.09 som si objednal tovar nakoľko po 25 dvoch neprišiel kontaktoval som GB kde je problém. V komunikácii nebol problém, odozva rýchla.
    Následne mi 26.10 odoslali balík znovu, cestoval do UK (cca 7 kalendárnych dní) potom na SK (cca 4 kalendárnych dní). Bez cla a DPH.

    Všetko bolo ok.
    Jedine sa mi nepáčilo ako dlho to trvalo, ale nemôžem ich súdiť keď neviem čo bolo za tým.

    Takže, ak si odmyslíme prvé odoslanie tak bola doprava rýchla a celkovo som spokojný.

Potrebujete poradiť? Vyskúšajte AndroidForum.sk


Aktuálne témy a príspevky: