MojAndroid

O spoločnosti Faraday Future (FF) sme v minulom roku počuli nejedenkrát najmä v spojitosti s výrobou elektromobilov. Spoločnosť ukázala svetu niekoľko konceptov, ktoré však existovali viac menej iba na papieri. Teraz však prišla s reálnym automobilom, ktorý by sa konečne mohol dostať aj do výroby. Či sa tak stane je pre finančné problémy spoločnosti zatiaľ neistá vec. FF na začiatok plánuje vyrobiť iba 300 kusov, ktoré budú ale dodané až začiatkom budúceho roka.

dscf6630

Elektromobil Faraday Future nesie označenie FF91 a okrem svojho krásneho dizajnu, má čo ponúknuť aj po stránke výkonu a dostupných technológií. Vybavený je totiž 130KWh batériou, ktorá má zabezpečiť sľúbený dojazd na úrovni až 600 km. O pohodlnú jazdu sa pritom stará séria elektromotorov, ktoré spolu dodávajú výkon 1050 koní. V číslach to znamená toľko, že FF91 zrýchli z 0 na 100 km/h len za 2,39s! Samozrejme, za svietiacou prednou maskou sa skrýva celý rad senzorov, kamier a radarov. Konkrétne to je 10 kamier vpredu a vzadu, 13 radarov krátkeho a ďalekého dosahu, 12 ultrazvukových senzorov a LIDAR s vysokou rozlišovacou schopnosťou. Ako už správne tušíte, vďaka tejto výbave dokáže FF91 riadiť aj úplne sám.

jgolson_160103_7361

FF sľubuje aj riadne prepojenie medzi osobným smartfónom majiteľa a autom. Okrem multimediálnych funkcií, ktoré sa budú prispôsobovať jednotlivým používateľom auta, to však majú byť aj také vychytávky, ako automatické otváranie dverí. Chýbať nebude dokonca ani mobilný prístup na internet, či interný WiFi hotspot. Cena automobilu aj naďalej ostáva neznámou a spoločnosť ju pravdepodobne odhalí až neskôr.

faraday-future-ff-91-rear-2

Zdroj: theverge

MojAndroid.sk spustil nový portál o elektromobiloch a hybridoch – www.eAutoPortal.sk
4.1.2017

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+