Po viacerých menších vylepšeniach aplikácií Messenger, Instagram a WhatsApp oznámil dnes Facebook zmeny aj v jeho hlavnej aplikácii. Aplikácia sa viac zameria na skupiny a taktiež na to, ako spojiť ľudí aj offline.
Skupiny budú prepracované
Momentálna situácia je taká, že vo viac, ako 10 miliónoch facebookových skupín sa nachádza až 400 miliónov používateľov tejto sociálnej siete. Nová aplikácia by im mala uľahčiť prístup nielen k skupinám, v ktorých sa nachádzajú, ale aj k tým, ktoré by ich mohli potenciálne zaujímať.
Na karte s názvom Skupiny sa objaví nový informačný kanál zo všetkých skupín, v ktorých sa konkrétny používateľ pripojil. Pracovné skupiny budú obsahovať nástroj, pomocou ktorého budú môcť členovia jednoduchšie pridávať pracovné ponuky. Záujemcovia o konkrétnu ponuku budú samozrejme môcť zamestnávateľovi odpovedať. Niečo podobné funguje už teraz na báze komentárov a správ.
Aj hráči dostanú nové možnosti
V skupinách, ktoré sú zamerané na hráčov a hranie hier, pribudnú nové možnosti chatovania. Zapnutie funkcie Meet New Friends umožní používateľom Facebooku stretnúť sa s ostatnými, s ktorými zdieľajú komunitu, akou je napríklad škola, kancelária či mesto. Zjednodušene povedané, skupiny budú prepracované tak, aby mohli používatelia stretnúť ľudí, s ktorými zdieľajú podobné názory či záujmy.
Tajné lásky v zoznamke
Facebooková zoznamka bude rozšírená o 14 nových krajín. So zoznamkou súvisí ešte jedna nová funkcia. Používatelia si budú môcť pridať až 9 ľudí do zoznamu tajných lások. Ak sa ktorýkoľvek z nich tiež prihlási do zoznamky a používateľa si pridá do tohto zoznamu, obaja o tom budú informovaní.
Ďalšou novinkou bude možnosť v Marketplace zaplatiť tovar priamo na Facebooku. Táto funkcia bude spočiatku dostupná len v USA. Nová karta s udalosťami vás upozorní na to, čo sa okolo vás odohráva. Dokáže vám tiež odporučiť miesta, ktoré by ste potenciálne mohli chcieť navštíviť. Pomôže vám vytvoriť plány s priateľmi tak, aby ste sa stretli na podujatí.
Noviniek bude naozaj veľa
Z oznámených noviniek v aplikácii Facebook je to zatiaľ všetko. Čo na to poviete? Je vidieť, že Facebook sa chce zamerať na oblasti, ktoré sú momentálne dôležité a dostávajú sa do popredia.