MojAndroid

Videá na Facebooku žnú veľký úspech. Od apríla tohto roka sa počet ich videní zvýšil dvojnásobne, a to z štyroch na viac ako 8 miliárd videní každý deň. Oproti septembru v minulom roku je nárast dokonca až osemnásobný. Takýto rast však vzhľadom na počet aktívnych používateľov tejto sociálnej siete nie je nijako prekvapujúci. Facebook totižto podľa najnovších štatistík navštívi denne v priemere miliarda používateľov, čo predstavuje asi 1,55 miliardy unikátnych aktívnych používateľov mesačne. To oproti rovnakému obdobiu minulého roka predstavuje nárast používateľskej základne o 17%.

Veľké čísla dosahuje Facebook aj vďaka spôsobu akým počíta videnia videí. Youtube od Googlu napríklad započíta videnie len v prípade, ak ho používateľ pozerá aspoň 30 sekúnd. Na Facebooku sú to len 3 sekundy. Navyše, sociálna sieť využíva aj funkciu automatického prehrávania, kedy sa pri skrolovaní nástenky videá spúšťajú automaticky. To však nemení nič na tom, že počet videní rastie skutočne rýchlym tempom.

Facebook vidí budúcnosť svojej sociálnej siete práve vo videách. Spoločnosť chce Facebook premeniť na jedinečný zdroj správ, zábavy a ďalšieho webového obsahu, ktorý sa zdieľa na internete. Dokonca začala v mobilnej aplikácii testovať nástenku, na ktorej zobrazuje len videá. Zdá sa teda, že do budúcnosti sa budeme na naších nástenkách stretávať práve s týmto typom multimediálneho  obsahu.

Zdroj: verge

5.11.2015

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+