Facebook plánuje zaviesť novinku, ktorá výrazne ovplyvní to, ako ho používame. Sociálna sieť prestane preferovať v zoznamoch s novinkami také príspevky, ktoré lákajú užívateľov, aby na ne klikli. Zväčša sa jedná o príspevky s bulvárnymi nadpismi, ktorých úlohou je zaujať čitateľa časťou informácie, pričom vysvetlenie sa nachádza na odkaze na nejakej inej stránke.
Až doteraz uprednostňoval Facebook tieto príspevky pred ostatnými kvôli tomu, že boli pre užívateľov veľmi zaujímave z hľadiska počtu kliknutí. Facebook vyhodnotil túto aktivitu ako kvalitu samotného príspevku a umiestňoval ho na vrchol nášho zoznamu s novinkami. Táto praktika sa označuje ako click-baiting a s obľubou ju využívajú populárne facebookové skupiny, aby nalákali svojich fanúšikov na kliknutie na nejakú webovú stránku, na ktorej je väčšinou umiestnená reklama.
Facebook však o týchto praktikách vie a v blízkej budúcnosti sa bude snažiť proti nim bojovať. Podľa jedného prieskumu až 80% ľudí uprednostňuje v popisoch príspevkov také informácie, ktoré majú vecný význam a užívateľovi aj čosi prezradia. Aj preto bude Facebook uprednostňovať práve takéto príspevky a nie tie, ktoré majú čitateľa upútať a odlákať ho na nejakú inú stránku bez ohľadu na to, či ho obsah samotného príspevku zaujíma alebo nie.
Facebook tiež odporučil majiteľom facebookových stránok a skupín, aby pri zdieľaní obsahu uverejňovali odkaz na webovú stránku vo svojej pravej podobe a nie iba v popise samotného príspevku. Aj to má Facebooku pomôcť rozlíšiť charakter jednotlivých príspevkov a budúcnosti priniesť kvalitnejšie príspevky na najvyšších miestach v našich zoznamoch s novinkami. Ako sa pozdáva tento nový postoj Facebooku vám?
Zdroj: Facebook via Android Central
Srať FB
Treba držať ovečky v košiari :)