MojAndroid

Zdá sa, že boom okolo prvej veľkej a celosvetovej siete, ktorá zapálila ošiaľ tohto spôsobu života, klesá. Nové dáta, ktoré sa podarilo analyzovať uvádzajú celkom rapídny pokles používateľov. Horšie pre Facebook je, že týmto neduhom trpí sám.

Pokles o 26 %

Analytická spoločnosť Active prišla s publikáciou, ktorá porovnáva správanie užívateľov najväčšej sociálnej komunity, akú sa podarilo vybudovať. Je ňou sieť Facebook. Aj keď nebolo objektívne možné spracovať správanie celosvetovej populácie, ktorá zároveň túto sieť používa, dáta z amerického prostredia môžu byť nápoveďou aj pre nás. Teda môžu naznačovať trend, o ktorom sa špekuluje už dlhšie. Najmä za ostatné dva roky, keď Facebook zažíval jednu ranu za druhou a väčšinou boli spojené s bezpečnosťou samotných zákazníkov.

Active uvádza, že v roku 2017 bol priemerný čas, ktorý americký používateľ trávil na Facebooku 14 hodín mesačne. To vychádza v priemere necelú pol hodinu každý deň. Iste, je to priemer. Pretože nie je nezvyčajné, aby mal Facebook používateľov, ktorí dokážu ráno o ôsmej zapnúť aplikáciu a odkladajú ju po niekoľkých hodinách. A to každý deň.

Náš tip
Facebook bude čeliť v USA hromadnej žalobe za porušovanie súkromia

Porovnanie sa následne robilo s rokom 2019, ktorý zaznamenal na priemernom čase pokles na 9 hodín mesačne. Čo je už rapídne zníženie používania o 26 %. A to už je vysoké číslo, najmä pri uvedomení si základného faktu, ktorý v prípade Facebooku pôsobí neustále, a to je návštevnosť verzus reklama. Teda zníženie návštevnosti sa musí prejaviť na znížení príjmu z reklamy.

Otázka je, či dokáže spoločnosť zastaviť trend poklesu záujmu. Dnes je výber v oblasti sociálnych služieb veľký a „staručký” Facebook už neláka najmä mladých ľudí. Rok 2018 napríklad znamenal pokles používateľov vo veku mladších ako 11 rokov o 9,3 %. Vo vekovej skladbe od 12 rokov do 24 rokov nastal pokles v priemere o 5,7 %.

Stále cez dve miliardy

Facebook zatiaľ poklesy nijako nekomentuje. Musíme potvrdiť, že s počtom používateľov cez dve miliardy je svetovou jednotkou. To však nemení nič na veci, že ak táto masa začne tráviť na Facebooku menej času, reklama, ktorá sa vo veľkom predáva, zaznamená pokles. Nebude mať totiž pre jej zadávateľov význam, aby platili identické výdavky v situácii, keď sa správanie a trávenie času, a teda aj viditeľnosť reklamy znižuje. Zatiaľ samozrejme takéto dáta o znižovaní záujmu za reklamu k dispozícii nie sú a musel by s nimi vyrukovať samotný Facebook.

Náš tip
Podvodná súťaž na Facebooku láka od ľudí čísla platobných kariet

Inak prvotné analýzy ukázali, že mladí ľudia vo veku od 12 do 34 rokov sa presúvali z Facebooku na iné formy sociálnych sietí. A na prvých dvoch miestach, kam smerovali ich online kroky sú TikTok a Snapchat. Túto zmenu aktivity používateľov však Facebook viditeľne nepocítil. No otázne je, čo sa bude diať za dva alebo tri roky. Spoločnosť nesmie tento vývoj jednoducho podceniť. Na posúdení však bude, či vôbec dokáže zaujať mladú generáciu, ktorá sa zrejme na Facebooku už nudí a hľadá nové formy zábavy.

Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma
2.11.2019
  • KalichVydra

    Žeby ľudia dostávali rozum?… Alebo len vymazali fejkové účty…

    • Spixy

      keďže sa podľa článku ľudia presunuli aj na TikTok tak určite…

+