Na Facebooku sa v ostatných dňoch rozmohla ďalšia podozrivá súťaž s údajnou možnosťou vyhrať novú Škoda Octaviu. Podobné pochybné súťaže sa objavujú pravidelne, no napriek tomu stále priťahujú obrovskú pozornosť používateľov.
Známe značky zvyknú občas cez sociálne siete organizovať rôzne súťaže o vecné ceny a je jasné, že prípadná výhra by potešila každého. Stále však platí, že keď to znie príliš dobre na to, aby to bola pravda, tak to v drvivej väčšie prípadov pravde skutočne nie je.
Rovnako to vyzerá aj v prípade pochybnej súťaže o spomínaný automobil, na ktorú dokonca upozornila aj Polícia SR.
Na to, aby podobná súťaž (cena v hodnote okolo 20 000€) bola legitímna, musela by sa za ňou skrývať obrovská marketingová kampaň, čo sa, bohužiaľ, v tomto prípade podľa dostupných informácií jednoducho nedeje.
Niečo tu tak celkom nesedí…
Neznáma stránka tu za lajky, komentáre a zdieľania sľubuje príliš veľkú odmenu na to, aby to bolo reálne. Aj samotný profil Hoaxy a podvody – Polícia SR poukazuje na niekoľko faktov, ktoré naznačujú zámer podvodnej súťaže.
Prečo je stránka ponúkajúca auto podozrivá?
- Je to jej jediný status
- Na stránke neuvádza žiadne dodatočné informácie (oficiálny web, pravidlá a štatút súťaže, adresu sídla atď)
- Zdieľanie statusov ako podmienka účasti na Facebooku je Facebookom zakázaná
Dodal by som, že stránka vznikla v septembri 2019, no pred pár dňami, 14. októbra bola premenovaná na Happy GO, a práve vtedy začala so súťažou. Použité fotky údajnej výhry sú navyše veľmi všeobecné.
Skrytý cieľ v pozadí
Všetky skutočnosti naznačujú, že ide o klasický scenár, kedy sa osoba snaží umelo a bezplatne nahnať fanúšikov stránke na Facebooku, aby to následne využila vo svoj prospech.
Buď premenovaním danej stránky a následný marketing alebo šírenie ktovieakých informácií, prípadne jej prostý predaj ďalšej osobe s rovnakým zámerom. Prinajhoršom veľké publikum môže zneužiť na ďalšie podvodné konanie.
Čo sa môže stať, keď ste status zdieľali?
1. Lepší scenár – stránka sa premenuje a vy budete fanúšikom ani neviete koho/čoho, a teda jediný cieľ tejto súťaže bolo umelé získanie fanúšikov.
2. Horší scenár – stránka bude postupne kontaktovať viacero “účastníkov” súťaže a na základe vymyslenej výhry bude od nich pýtať rôzne zálohy vo forme nižších úhrad, pripadne číslo ich kreditnej karty, kde môže dôjsť k väčším škodám.
Hoaxy a podvody – Polícia SR
Aktuálne spomínaná pochybná súťaž sa šíri ako nekontrolovaný požiar. V čase písania tohto článku ju zdieľalo už cez 32-tisíc používateľov sociálnej siete Facebook.
VIAC AKO 30 000 SLOVÁKOV ZDIEĽA POCHYBNÚ SÚŤAŽ: TO SA NAOZAJ NIKDY NEPOUČÍME?Neustále upozorňujeme na podobné…
Zveřejnil(a) Hoaxy a podvody – Polícia SR dne Pondělí 19. října 2020