MojAndroid

Facebook pokračuje v zmene, na ktorú už bolo publikovaných tisíce článkov. Ochrana súkromia je téma, ktorá ani šéfovi spoločnosti nedáva spať. Pre nastavenie novej vízie zvolil práve ochranu svojich zákazníkov ako kľúčovú. A tak sa Facebook na ďalších desať rokov sústredí na to, aby sme sociálne žili bezpečnejšie.

Dve miliardy zákazníkov budú mať nové možnosti

Mark Zuckerberg sľubuje veľké zmeny. Doteraz som mal vždy pocit, že práca jeho tímu na ochrane dát užívateľov bola skôr sekundárna, myslím tým, že najskôr nastal incident a potom sa hľadali formy a spôsoby, ako mu pre budúcnosť zabrániť. Teraz sa s novým rokom 2020 stala téma bezpečnosti vlastných užívateľov kľúčová a pre ďalších desať rokov dokonca tým hlavným, o čom sa bude v spoločnosti Facebook hovoriť, sľubuje jej šéf a zakladateľ.

K dnešnému dňu má táto najväčšia on-line komunita skoro dve miliardy klientov. Všetci dostanú v nasledujúcich týždňoch e-mail priamo z Facebooku, ktorým sa začne kampaň a tiež reálne možnosti zmeny v nastaveniach bezpečnosti. Tie majú pre úvod niekoľko úrovní. Okrem iného sa bude dať presne vymedziť, aké aplikácie tretích strán budú môcť zdieľať moje dáta z Facebook konta a pribudne detailná kontrola nad príspevkami (kto ich môže vidieť, vrátane profilu samotného). Chýbať nebude ani notifikácia každého prihlásenia. Viaceré prvky pomôžu spravovať aj konto detí, kde je veľký priestor na zlepšenie ochrany a nastavení.

Nová miera transparentnosti a ochrany od Facebooku

ňFacebook ide o krok ďalej, keď každému, kto o to požiada umožní náhľad na zoznam firiem, ktorým sa poskytujú dáta pre personalizovanie reklamy. A klient bude vidieť napríklad aj súhrn tých dát, ktoré boli kľúčom pre výber konkrétnej reklamy. To sú vzorce vlastného správania sa na Facebooku, z ktorých sa cielená reklama skladá. Po novom spoločnosť sľubuje, že bude iba na mojom rozhodnutí, či tieto údaje odstránim a tým zruším kľúč pre reklamu alebo ich ponechám. Facebook to definuje ako úplne novú mieru transparentnosti a ochrany, ktorá začína už zmienenú jeho éru pre nasledujúcich desať rokov.

Facebook tiež prepája prihlasovanie do iných kont mimo sociálnej siete s možnosťou tieto prihlásenia monitorovať, vyhodnocovať a dostávať o nich notifikácie. A následne si môžem vybrať, či nechcem niektoré prihlásenia cez Facebook redukovať. Bude to na voľbe každého užívateľa.

Facebook a jeho revolučná zmena?

Po mnohých prehreškoch, kedy sa práve Facebook stával terčom kritiky si jej šéf určil novú víziu. Už sa nehovorí o číslach (iste, tie sú stále interne na prvom mieste), úspechoch a míľnikoch. Teraz je téma celkom prozaická, avšak o to viac je náročnejšie ju naplniť. Bezpečnosť vlastných údajov, môjho správania sa, komunikácie a najmä zdieľania týchto údajov mimo Facebook, často bez toho, aby som vedel a mohol ovplyvniť. Toto všetko ukazuje cieľ pre Facebook na rok 2020 a nasledujúce. Všetko pod kontrolou a s vedomím užívateľa. To je nová podoba sociálnej siete Facebook, ktorú nám predstavuje Mark Zuckerberg.

Očakávania sú skutočne vysoké, tak už iba aby sa naplnili.

16.2.2020

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+