Facebook určite nepatrí medzi tie sociálne siete, ktoré by mali potrebu neustále meniť svoj dizajn. Síce rôznymi zmenami si za svoju existenciu už prešla, vždy skôr išlo o mierne funkčné úpravy či pridávanie nových možností. Veľmi dobre si pamätáme na neslávne známu “raketku”, ktorá nám výrazným spôsobom zasiahla do feedu. Tentokrát však Facebook nešiel cestou menších úprav a rozhodol sa priniesť nový dizajn.
Prechod k čiernej
Nový dizajn zásadným spôsobom nemení zabehnuté funkcie a spôsob ich fungovania. Vo všeobecnosti sa však snaží byť prehľadnejší a tie najdôležitejšie a najviac využívané možnosti, ktoré ponúka, sa snaží dať viac do popredia. Miernou dizajnovou zmenou si však prešlo všetko – od ľavého, pravého aj stredného panelu s news feeedom. Zmenám sa nevyhla ani vrchná lišta, ktorá je širšia a zvýrazňuje druhy dostupných feedov – štandardný “Domov”, no taktiež “Priatelia”, “Watch”, “Marketplace” a “Skupiny”.
O niečo viac priestoru dostávajú aj príbehy a chat po novom pripomína “bubliny” aplikácie Messenger na mobilných zariadeniach. Ak momentálne nemáte otvorené žiadne chatovacie okná, aktívne konverzácie sa zobrazujú vpravo dole. To je praktické, no možno nie úplne najšťastnejšie. Bubliny s aktívnymi konverzáciami sú totiž pred zoznamom priateľov, a tak sa môžu tieto dva prvky občas prekrývať. Najväčšou zmenou je ale prechod k čiernej. Táto farba nenahrádza typickú modrú, no zastupuje biele pozadie. Čierna je v súčasnosti pomerne často využívaná, tento krok bol preto iba otázkou času.
Takto si ho môžete aktivovať
Nakoniec, všetky jeho výhody alebo nevýhody si môžete vyskúšať aj vy. Aktivácia je pritom veľmi jednoduchá:
- Stačí kliknúť na šípku, ktorá sa nachádza v hornej lište úplne vpravo.
- Vybrať možnosť Prepnúť na nový Facebook
- Hotovo
Určite nám napíšte do komentárov, či sa vám nový dizajn Facebook-u pozdáva viac.