Vo svete internetu je reklama jedným z hlavných zdrojov príjmov. Je to tak v prípade Googlu a rovnako aj Facebooku, ktorý ponúka reklamu vo svojej hlavnej aplikácii a len nedávno začal zobrazovať platené príspevky aj na Instagrame, ktorý patrí pod jeho krídla. Podľa najnovších správ sa však reklám dočkáme už aj vo Facebook Messengeri, najpopulárnejšej aplikácii svojho druhu. Je logické, že tu chce Facebook umiestniť reklamy, však Messenger denne využívajú stovky miliónov ľudí, no reklama ako taká sa nemusí páčiť samotným používateľom. Najmä nie taká, akú plánuje do Messengeru vložiť Facebook.
Facebook Messenger má od Q2/2016 zobrazovať nový typ reklamy – platené správy. Ide o správy, ktoré dostane používateľ od jednotlivých spoločností, ktoré majú svoje stránky na Facebooku, avšak len v prípade, že v minulosti na túto stránku písal priamo on správu. Facebook tak chce zabrániť spamu a reklama sa v tomto prípade dostane len k tomu, kto v minulosti prejavil jasný záujem o danú značku. Je však možné, že ak používať prvú správu písal danej stránke pred niekoľkými rokmi, aktuálna reklama, ktorú dostane do Facebook Messengera, môže na neho pôsobiť ako spam. Zatiaľ nie je jasné, ako budú vlastne reklamy v Messengeri vyzerať, ani to, či sa budú dať nejako vypnúť. O všetkom vás budeme informovať hneď, ako zistíme ďalšie informácie.
Zdroj: TechCrunch