Všeobecné nariadenie o ochrane údajov (GDPR) Európskej únie malo dosť výrazný dopad na používateľov spoločnosti Facebook.
Počas bilancovania druhého kvartálu tohto roku spoločnosť odhalila, že stratila približne jeden milión mesačných aktívnych používateľov v Európe, kvôli zavedeniu GDPR. Pri 376 miliónoch európskych používateľoch a vyše 2,2 miliardy používateľoch celosvetovo však nejde o nič hrozivé. Takýto pokles je však extrémne zriedkavý pre spoločnosť, ktorá takmer vždy zaznamenávala rast (ktorý sa síce časom spomaľuje).
Nie je to také zlé, ako by to mohlo byť
Tento pokles je zrejme aj tak nízky, vzhľadom na Cambridge Analytica škandál, keďže Európania sú zjavne oveľa citlivejší na problémy ochrany súkromia na internete. Spoločnosť Facebook by preto mala byť opatrná, ak chce, aby počet používateľov v Európe opäť vzrástol.