MojAndroid

Facebook chce do budúcnosti ešte viac zarábať na reklamách. Doteraz používal na to najmä vlastnú sociálnu sieť, na ktorej sa používateľom objavuje reklama, na základe ich záujmov. Dáta, ktoré od nich Facebook získal by však mal čoskoro použiť v novej reklamnej schéme. Tá by mala inzerentom umožňovať kúpiť reklamu aj mimo sociálnu sieť. Inými slovami, reklamy na iných stránkach budú cielené na základe dát získaných z Facebooku.

Podľa Recode bude nový systém používať reklamnú platformu Atlas od Microsoftu, ktorú Facebook odkúpil ešte minulý rok.  Táto by mala umožniť merať efektívnosť reklám, a to ako na Facebooku, tak aj na ostatných weboch. Navyše, umožní nakupovať reklamu aj mimo sociálnu sieť. Na webových stránkach by sa tak mali začať objavovať reklamy cielené na základe dát získaných z Facebooku. Spoločnosť stihla podotknúť, že nejde o “Facebook reklamy”, ale že bude používať len dáta pre lepšie cielenie reklamy. Ako bude nový reklamný systém fungovať zatiaľ nevieme presne povedať, no o novú schému má už teraz záujem napríklad reklamná spoločnosť Omnicom, ktorá spolupracuje aj s Googlom a sociálnou sieťou Twitter.

Tých čo sa boja o svoje súkromie Facebook ubezpečuje, že sa nemajú čoho obávať. Reklamné spoločnosti získajú len minimum základných informácií, pričom vaša identita ostane v anonymite. Najväčšia sociálna sieť chce týmto spôsobom pravdepodobne priamo konkurovať Googlu, ktorý len na cielenej reklame ročne zarobí približne 4 miliardy dolárov.

Zdroj: recode

29.9.2014

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

3 odpovede na “Facebook použije dáta na cielenú reklamu aj mimo sociálnu sieť”

  1. Leela: Didn’t you have ads in the 21st century?”

    Fry: Well sure, but not in our dreams. Only on TV and radio, and in magazines, and movies, and at ball games… and on buses and milk cartons and t-shirts, and bananas and written on the sky. But not in dreams, no siree.

    21.5st century … myslím že tie reklamy v snoch prídu skôr -_- vďaka bohu za adblock

  2. Kedysi existoval princíp, že pokiaľ bolo niečo platené, bolo to bez reklamy a kto chcel zadarmo, mal reklamu. Teraz sa o tomto všade drísta, ale reklama je rovnako v platených produktoch, ako v neplatených. Typickým príkladom kino, kde si človek kúpi lístok za 7 € a ako bonus dostane 15 min. reklamy, platený balík televíznych staníc AXN, kde ako bonus získa 5 min. reklamy tri krát za hodinu a takto môžeme pokračovať ďalej a ďalej. Tieto prípady sú príkladom krádeže zo strany poskytovateľov produktov, lebo sumu, za ktorú si produkt “bez reklamy” kúpite vám tým, že reklamu aj tak zobrazia vlastne ukradnú. Do kedy budú spotrebitelia trpieť zlodejov, ktorí ich nezakryte okrádajú???

+