MojAndroid

Reklamy sú neoddeliteľnou súčasťou sociálnej siete Facebook, ktoré sa zobrazujú nie len v prehliadači ale už nejaký čas aj v mobilnej aplikácii na Android zariadeniach. Najväčšia sociálna sieť však rozširuje reklamné priestory a podľa renomovaného denníka Wall Street Journal  sa už 19. decembra objavia videá, ktoré sa budú spúšťať automaticky po tom, čo sa objavia na obrazovke. Reklamné videá budú pritom dostupné vo webovej verzii, ako aj v mobilnej aplikácii. Túto informáciu potvrdilo aj vedenie sociálnej siete.

facebook-mobile-logo-620x350

Nové reklamy majú byť používateľom sprístupnené postupne vo fázach, očakáva sa aj istá nevôľa zo strany používateľov. Facebook preto najskôr sprístupní reklamy len menšej skupine ľudí. Na základe ich odozvy, či už pozitívnej alebo negatívnej, sa rozhodne, či funkciu aktivuje všetkým alebo od nej upustí. Skúšobná prevádzka by mala začať ešte v tomto týždni. Facebook bude nový reklamný systém testovať na upútavke filmu Divergent, ktorý sa má v kinách objaviť na budúci rok. Funguje to tak, že facebook po zobrazení reklamného videa na displeji alebo monitore, začne s jeho prehrávaním – zatiaľ bez zvuku. Toto sa zastaví akonáhle sa posunie mimo viditeľnú časť obrazovky. Facebook chce tiež spustiť návrhy na ďalšie reklamné videá, ktoré sa zobrazia na konci reklamy. Podobný systém návrhov ponúka napríklad aj Youtube – samozrejme na ďalšie videá a nie reklamy.

Facebook myslí aj na dátovú náročnosť, ktorá je spojená s prehrávaním videa. Tieto stiahne len počas pripojenia k WiFi a teda nemusíte sa báť o svoje predplatené dáta v mobilnom internete. Kedy presne Facebook spustí, ak tak urobí, automatické prehrávanie reklamných videí pre širokú verejnosť zatiaľ nie je známe.

Zdroj: techcrunch

17.12.2013

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+