MojAndroid

Facebook reaguje aj pod tlakom súčasnej situácie v USA. Tam sú práve sociálne média, na prvom mieste, zastúpené práve Facebookom, zdrojom emócie, ktorá poháňa mnohých k pouličným nepokojom.

Virálny obsah

Nie celkom bežné slovo, ktoré má svoj pôvod a najväčší význam v marketingu, sa postupne dostáva do oblasti sociálnych komunikácií. Avšak nie prioritne ako reklamná agenda. Definícia virálneho obsahu v tomto význame znamená, že tento obsah predstavuje určitú časť webových stránok, ktorá je pre používateľov okamžite fascinujúca a obohacujúca. Virálny obsah priťahuje pozornosť  používateľov a umožňuje im jeho zdieľanie, ihneď potom ako ho si ho pozrú, či prečítajú. A tak sa Facebook rozhodol reagovať a jeho správanie je prisudzované vplyvu udalosti spojenej so smrťou Georga Floyda. Tá totiž aktuálne vyvoláva množstvo virálnych príspevkov, ktoré potom môžu viesť k reakciám, ako sú verejné nepokoje a násilnosti. Nie každý ma totiž záujem vyjadriť svoj názor nenásilnou podobou prejavu.

Facebook tak začne overovať práve tie príspevky a ich autorov, ktoré majú virálny význam. Ak by sa vlastník profilu napriek tomu rozhodol s Facebookom nespolupracovať a neoverí na výzvu svoju totožnosť alebo poskytnuté ID sa nebude zhodovať s prepojeným účtom, spoločnosť zasiahne tým, že distribúcia virálneho príspevku bude klesať a teda stále menej ľudí bude mať možnosť ho vidieť. Spoločnosť Facebook to považuje za ďalší krok k transparentnosti svojich účtov a svojho správania sa. Za hlavný cieľ overovania totožnosti predstavitelia firmy považujú najmä to, že každý čitateľ má poznať presnú identitu toho, kto virálny príspevok tvorí.

Facebook kontra Twitter

Tento postup zo strany Facebooku nie je novinkou. Už v minulosti (v roku 2018) prebiehalo niečo podobné, keď sa museli identifikovať zadávatelia politických reklám (v USA). Obdoba overovania sa udiala v identickom roku aj na Instagrame, ktorý patrí taktiež pod Facebook. Keďže je Facebook americká firma, nasadí sa každý prvok väčšinou ako novinka práve v tejto krajine. A okrem toho prináša zasadenie spoločnosti do amerického prostredia ešte viaceré prepojené témy. Facebook totiž nechce byť vnímaný ako menej transparentný, ako je konkurent Twitter.

Ak pri reakcii amerického prezidenta a jeho hrozbe na zásah proti demonštrantom (zabitie Georga Floyda) Twitter jeho príspevok zmazal, Facebook to neurobil a práve jeho šéf Mark Zuckerberg v televízii, ktorá vždy podporovala amerického prezidenta Donalda Trumpa (Fox News) vysvetľoval, prečo vlastne nekonali identicky, ako Twitter. No a k tomu vysvetleniu šéf Facebooku dodáva, že oni sú vlastne tiež transparentní, keďže idú overovať pri virálnych videách ich autora.

Facebook takto postupuje proti virálnym videám, pretože je predpoklad, že sa mnohé zdroje a mnohí autori nebudú chcieť podrobiť tejto hre z ich strany. A to je dobrá správa aj pre tohto sociálneho giganta, pretože pri akomkoľvek incidente v budúcnosti sa môže jasne vyhradiť a ukázať práve na dnešný deň, keď prišlo toto rozhodnutie. Ním sa má odhaľovať totožnosť tých, ktorí publikujú silné virálne témy a obsah, avšak nechcú prezradiť svoju totožnosť. Identická situácia je samozrejme aj u nás, čiže tento nástroj bude nútiť aj mnohých autorov na Slovensku, aby sa buď podrobili alebo Facebook siahne na šíriteľnosť ich príspevkov.

3.6.2020

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+