MojAndroid

Sociálna sieť Facebook už v týchto dňoch zmení spôsob, akým v desktopovej verzii zobrazuje reklamy. Tie budú odteraz zakomponované do HTML kódu stránky tak, že ich nebude možné rozoznať od klasických súčastí stránky. Vďaka tomu ich používatelia nebudú môcť zablokovať softvérom typu AdBlock.

Podľa spoločnosti Facebook používa takýto softvér asi 200 miliónov používateľov na svete. Samozrejme, s novým rozhodnutím si spoločnosť možno nahnevá mnohých z týchto používateľov, no cenou útechy by mala byť možnosť lepšie si nastaviť zobrazovanie reklám. Facebook tak možno nepriamo priznáva, že automatické vyhodnocovanie záujmov používateľov a následné zobrazovanie reklám nie je dostatočne inteligentné.

Vďaka sekcii nastavení s názvom Predvoľby reklám si môžete pozrieť, aké záujmy vám sociálna sieť pridelila a ak tu nájdete niektoré, ktoré sú mylné, môžete ich jednoducho zrušiť. Vďaka tomu bude cielenie reklám oveľa inteligentnejšie a možno aj užitočnejšie. Samozrejme, nie je rozumné vymazať všetky tieto záujmy – Facebook síce bude o vás vedieť menej, no cielenie reklám bude úplne náhodné a keďže sa im nebudete môcť vyhnúť, budete po novom vidieť oveľa viac irelevantných reklám.

Zdroj: TechCrunch

10.8.2016

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+