MojAndroid

Vedeli by ste si predstaviť obchodný model sociálnej siete Facebook, ktorý by zahŕňal predplatné za verziu bez reklám? Akú sumu by ste ešte boli ochotní akceptovať? Aj na túto problematiku sa pozrieme v rámci predmetu dnešnej diskusie.

Náš tip
Nechali ste sa nachytať? Komentár s textom „BFF“ na Facebooku neochráni vaše súkromie

Facebook bez reklám

V prvom rade je potrebné zhodnotiť, či by takýto obchodný model mal vôbec zmysel. Iste si spomínate na ikonickú vetu, ktorá vás vítala na Facebooku s tým, že “je zadarmo a vždy bude.” Kauza Cambridge Analytica, pri ktorej sa spomínalo aj práve zbieranie osobných údajov za cieľom dokonalejšieho zobrazovania reklám a tiež spracovávanie týchto údajov ponúkla možnosti na prípadné kroky, ktoré by Facebook mohol učiniť.

Predplatné ako také už funguje na rôznych webových službách. Za určitý mesačný poplatok si tak môžete vychutnať obsah bez reklám alebo špecifický obsah či funkcie navyše. Dobrým príkladom môže byť služba Spotify alebo YouTube RED. Mal by takýto obchodný model zmysel aj na Facebooku? Mark Zuckerberg tvrdí, že väčšina ľudí uprednostní službu zadarmo s reklamou, avšak nevylúčil ani možnosť akejsi “prémiovej” verzie, ktorá by teda mohla byť bez reklám.

Aká suma by bola dostatočná?

Ak si vezmeme severoamerický trh, portál 9to5Mac hovorí, že rozdelenie príjmu z reklám medzi všetkých lokálnych používateľov by značilo približne 7 dolárov mesačne. To by mohla byť počiatočná suma za prípadnú verziu bez reklám. Analýza portálu TechCrunch odhaľuje, že Facebook si za svoju plochu bude musieť pýtať viac. Platiaci používatelia sú práve tí, na ktorých chcú inzerenti cieliť najviac. Navyše tí, ktorí sú ochotní platiť, sú obvykle bohatší ako priemerní používatelia.

Náš tip
Skúste si zdokonaliť vaše súkromie a prístup k osobným údajom na Facebooku! | NÁVOD

Vzťah inzerenta a potenciálneho zákazníka si tak obvykle vyžaduje viac času stráveného na Facebooku a tiež väčší počet zobrazených reklám. Na kompenzáciu všetkých týchto “reklamných strát” by si Facebook musel účtovať približne 11 – 14 dolárov mesačne za každého používateľa, čo je prakticky aj dvojnásobok pôvodného odhadu. Otázka znie, koľko používateľov by bolo ochotných platiť takúto čiastku. Skúsenosti s rôznymi platenými portálmi nie sú veľmi pozitívne.

Ostatné skupiny používateľov

Druhým a nemenej dôležitým prvkom je tiež drvivá skupina používateľov, ktorí chcú Facebook zadarmo využívať aj naďalej. Netreba tiež zabúdať na skupinu používateľov, ktorí by si nemohli dovoliť platenú službu bez reklám, avšak stále potrebujú zostať pripojený.

Náš tip
Mark Zuckerberg sa ospravedlňuje v popredných svetových médiách. Ide o kauzu Cambridge Analytica

Boli by ste ochotní platiť za využívanie služby Facebook bez reklám? Priali by ste si viac balíčkov so službami alebo chcete radšej službu nechať zadarmo s istým počtom reklám? Vaše otázky a postrehy nám môžete napísať do diskusie pod článkom.

Koľko by ste boli ochotní platiť za Facebook bez reklám? | DISKUSIA

Zobraziť výsledky

Loading ... Loading ...

Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma

18.4.2018
Zdroj: 9to5Mac

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+