Facebook nie je už dávno len platformou pre ľudí zdieľajúcich svoje názory či zážitky vo forme fotografií. Je to žralok, ktorý zarába z viacerých oblastí svojho podnikania. Nakupuje a stará sa aj o iné, zaujímavé produkty ako Oculus, alebo rozširuje svoje rady aj pomocou chatovacích aplikácií (WhatsApp). Jeho najväčšie tržby však tvorí zisk z mobilného segmentu.
Za rok 2014 zarobil Facebook podľa svojej zverejnenej správy spolu až 12,47 miliardy dolárov. Prvý raz sa mu tak podarilo vyšplhať sa nad hranicu 10 miliárd počas roka.
Facebook v poslednom kvartáli roku 2014 zarobil 3,85 miliardy dolárov. Z tejto sumy bolo 3,59 miliardy z reklamy a zisk zo spomínaného mobilného segmentu tu tvoril až 69%. Z toho vyplýva, že viac ako dve tretiny jeho celkového zisku pochádza z mobilných zariadení.
Gigant spomedzi sociálnych sietí sa tak vyhrieva na výslní, ale prečo by aj nie – veď denne využíva Facebook 890 miliónov používateľov a mesačne uvádzajú momentálne len na mobilnej aplikácii až 1,39 miliardy aktívnych používateľov.
Už spomínaný WhatsApp prináša Facebooku okolo 700 miliónov používateľov, Messenger činí 500 miliónov a Instagram má pod sebou 300 miliónov používateľov.
Zaujímavé sú však aj štatistiky zdielaného obsahu. Kým pred tým dominovali textové správy, momentálne sú vraj v prevahe fotografie. Denne sem používatelia nahrajú asi 2 miliardy obrázkov. Rovnako sa zvyšuje aj počet zdieľaných videí a ich sledovanosť – vraj je tu až 3 miliardy zhliadnutí videí denne.
Zdroj: investor.fb.com