MojAndroid

Regulačný úrad prostredníctvom tlačovej správy informuje o blížiacom sa Európskom dni spotrebiteľov, ktorý bude v pondelok, 15.3.2021. Aké sú práva spotrebiteľov a poznáte ich?

Každý záujemca má možnosť uzavrieť zmluvu s jedným alebo viacerými telekomunikačnými operátormi podla vlastného výberu, pokiaľ neexistuje zákonný dôvod na jej odmietnutie. Regulačný úrad odporúča nespoliehať sa len na informácie z reklamy či médií. Tieto informácie môžu byť neúplné.

Účastníci verejnej telefónnej služby majú právo:

  • zapísať sa do verejného telefónneho zoznamu a na sprístupnenie svojich údajov poskytovateľom informačných služieb o telefónnych číslach
  • na prístup k informačnej službe o telefónnych číslach
  • bezplatne volať na čísla tiesňových volaní, vrátane čísla 112
  • bezplatne zasielať SMS na číslo 112

So zásadnými zmenami podmienok nemusíte súhlasiť

Ak operátor podstatne zmení podmienky a vy so zmenami nesúhlasíte, môžete od zmluvy bez sankcií odstúpiť. O tejto skutočnosti vás musí operátor informovať. V prípade zmeny operátora si môžete svoje aktuálne číslo ponechať.

Právo na odstránenie porúch a vrátenie časti z ceny

V prípade poruchy máte právo na bezplatné odstránenie porúch v poskytovaní telekomunikačnej služby, ktoré ste nezavinili a na vrátenie pomernej časti z ceny za čas neposkytovania verejnej služby zavineného telekomunikačným operátorom. Toto právo je potrebné u operátora uplatniť najneskôr do troch mesiacov po obnovení poskytovania verejnej služby.

Právo na reklamáciu

Reklamáciu si u operátora môžete uplatniť v prípade, ak poskytuje služby v rozpore so zmluvou, nekvalitne alebo vám nesprávne vyúčtuje cenu za služby. Výsledok prešetrenia reklamácie je operátor povinný oznámiť do 30 dní od jej doručenia, inak je považovaná za uznanú. V zložitých prípadoch je možné reklamáciu predĺžiť, ale najviac o ďalších 30 dní.

V prípade, že so spôsobom reklamácie nebudete spokojní, sa svojich práv nemusíte domáhať len súdnou cestou. Môžete sa napríklad obrátiť aj na subjekty, ktoré riešia spory mimosúdne alebo alternatívnym spôsobom. Tieto subjekty sa s operátorom snažia spísať dohodu, ktorá je záväzná. Ide o rýchlejšie a lacnejšie možnosti riešenia sporu.

Náš tip
Portál MZSR pre prihlasovanie na očkovanie opäť zlyhal, aplikácia by mala prísť čoskoro

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+