Nakupujete často na internete? Tak potom viete, že pri platbe kartou je potrebné zadať všetky požadované údaje z karty a nasleduje overenie bankou. To môže byť buď SMS správou, čo je momentálne najčastejší spôsob alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie. A práve toto sa mení. Údaje z karty spolu s SMS kódom nemusia stačiť. Tatra banka o tom informuje na svojom blogu.
Pre potvrdzovanie platby už autorizačná SMS nemusí stačiť. EÚ sa rozhodla, že používatelia budú musieť využiť mobilnú aplikáciu alebo internet banking. Pre mnohých klientov nepôjde o prakticky žiadnu zmenu. Klienti Tatra banky, ale aj iných slovenských bánk, už takto dávno svoje internetové platby potvrdzujú.
Medzi výhody tohto riešenia patrí:
- Rýchlosť – netreba čakať na SMS správu, push notifikácia príde ihneď
- Bezpečnejšie nákupy – každá platba je overená dvomi na sebe nezávislými faktormi
- Jednoduchosť – do telefónu nie je potrebné nainštalovať žiadnu aplikáciu “navyše”
- Dostupnosť pre každého – aj pre klientov, ktorí nemajú smart zariadenia s podporou biometrickej autentifikácie
Ako to funguje v praxi?
Zákazník si vyberie tovar, za ktorý bude chcieť zaplatiť kartou. Zadá všetky požadované údaje karty (číslo, dátum exspirácie, CVV kód) a stlačí tlačidlo zaplatiť. Následne sa zobrazí obrazovka, ktorá ho vyzve, aby platbu autorizoval v mobilnej aplikácii internet bankingu svojej banky.
Ak sa počas autorizačného procesu klient rozhodne, že nechce zaplatiť, je to veľmi jednoduché. Namiesto “potvrdiť platbu” klikne na “zamietnuť” a platba neprebehne. V prípade niektorých obchodníkov sa klienti stále môžu stretnúť s autorizáciou pomocou SMS správy.