Hlavnými dôvodmi pádu neúspešných e-shopov sú nedostatok know-how, spoliehanie sa na stratégiu najnižších cien a nedostatočné investície do marketingu a budovania značky.
Tvrdí to odborník na online podnikanie Michal Král z Pricemania.sk, ktorý vystúpi 6. mája na konferencii 5. ShopComm, ktorá je určená e-shopom a firmám predávajúcim online. Akcia sa koná od 10:30 do 16:30 h. v hoteli Saffron v Bratislave.
Výber z prednášok:
- Prečo 90 % e-shopov neuspeje? Ako nebyť medzi nimi, Michal Král (Pricemania)
- Strategicky orientovaná cenotvorba v e-shope, Václav Lorenc (Pricewise), Michal Ježek (KARSA)
- 7 tipov ako zvýšiť zisk e-shopu, Michal Janík a pán Mergado (Mergado)
- Zaručený recept, ako udržať pozitívnu reputáciu vášho e-shopu, Júlia Micháleková (Visibility)
- Komplexný pohľad na to, ako dlhodobo prežiť a generovať zisk, Ján Urbančík (NetSuccess)
Organizátorom konferencie 5. ShopComm je agentúra FUSION, generálnym partnerom je Pricemania, hlavnými partnermi sú Slovenská pošta, Etarget a MonkeyData, partnermi DPD, Webglobe, NetSuccess, Mergado, VIVnetworks, Kaymu, Besteron a the Bridge. Hlavným mediálnym partnerom je dvojtýždenník Profit, mediálnymi partnermi sú časopisy Instore a Next Future, ako aj portály Podnikam, Retailmagazin, PC Revue, Wink, Itnews, Techbox, TouchIT, Mojandroid, Digitalmag, Konferencie.sk a Education.sk.
Viac informácií nájdete na www.shopcomm.eu.
Trúfnem si tvrdiť, že odborník p. Michal Král sa nielenže mýli, ale aj úmyselne zavádza, aby si prihrial marketingovú polievočku. Investície do marketingu a budovania značky e-shopy rozhodne z biedy nevytrhnú, nakoľko na marketingové praktiky začínajú byť ľudia vyslovene alergickí. Samozrejme, marketingové spoločnosti radi poradia a zinkasujú tučnú odmenu s nulovým rizikom podnikania a o firmu v problémoch sa ďalej nezaujímajú a ani ich s ňou nikto nespája.
Budovanie značky znamená dlhodobý proces. Úspešný obchod sa etabluje roky. Jedine dlhodobým korektným vzťahom s klientom, ústretovosťou v komunikácií, pri zabezpečení dodania a v neposlednom rade pri vybavovaní reklamácií sa dá vybudovať dobré meno. Toto žiadna marketingová kampaň nenahradí. Takže rada pre e-shopy: Nenechajte sa manipulovať marketingovými “špecialistami” a neživte ich nenažranosť. Riaďte sa slušnosťou, poctivosťou a korektnosťou. Ani milión spamov a reklamných telefonátov nenahradí dobré hodnotenie iných kupujúcich.
ono, na jednu stranu mas pravdu, na druhu ale aj nie. Ked vznikne eshop, odkial sa ma clovek dozvediet, ze ten eshop vobec existuje? A ked uz sa aj clovek dozvie nejako(co je dost problem aj s reklamou, ako si sam povedal, ludia na to reaguju coraz menej) o tom eshope, preco kupit tovar z TOHO eshopu a nie z trebars alzy?
ta cesta uspesneho eshopu je strastiplna a asi to bude fungovat iba tak, ze sa zameria na neobsadenu skupinu zakaznikov… ale cele to smeruje k tomu, ze velki zhltavaju malych na vsetkych frontoch. Zalozit biznis bude jedneho dna velmi velmi velmi tazke.