Ešte v roku 2015 zľahka rozvíril vody technologickej komunity startupový projekt s názvom Lily. Išlo o dron, o ktorom výrobca tvrdil, že sa bude schopný sám aktivovať, keď ho používateľ jednoducho hodí do vzduchu. Táto ambiciózna predstava prirodzene upútala potenciálnych užívateľov a projekt získal neuveriteľných 34 miliónov dolárov na predobjednávkach. Žiaľ, všetko sa pre výrobcu skončilo katastrofou, keďže zrazu nebol schopný financovať výrobu dronu a musel vrátiť všetky peniaze z objednávok.
Takto mala vyzerať a fungovať Lily v roku 2015.
Pridané 4K video, ale zredukované vlastnosti, ktoré robili Lily výnimočnou
V januári tohto roku pre Lily zasvietilo svetielko nádeje. Spoločnosť s názvom Mota Group kúpila značku a zoznam zákazníkov a teraz predáva Lily “next-gen”.
Ako nová Lily vyzerá? Má milú “emoji-like” tvár a rovnakú farebnú schému ako neúspešný model. Čo je oproti starému modelu novinkou – dokáže natáčať video v 4K. Avšak niekoľko vlastností, ktoré mal niesť pôvodný model sú preč – konkrétne vodeodolnosť, kratšia doba letu a tiež sa nezdá, že by sa zapla jednoduchým vyhodením do vzduchu.
Strata týchto vlastností je veľkou škodou, keďže pôvodnou myšlienkou bolo najmä “outdoor” využitie drona. Mota Group to však v tomto svetle nevidí, spoločnosť má pocit, že používatelia budú preferovať skôr nižšiu cenu ako vodeodolnosť.
Z ambicióznej Lily je nezáživná Lily
Tento dron neponúka o nič viac ako iné drony, ktoré sa predávajú na trhu. Iné značky, ako napríklad DJI taktiež ponúka drony so 4K videom a napríklad s funkciou sledovania objektov. Takže pôvodná myšlienka inteligentného drona Lily absolútne zanikla a teraz sa predáva ako nudná verzia seba samej.
Lily Next-gen standard sa momentálne predáva za 499 dolárov a v plnej výbave za 799 dolárov. Toto sú však ceny so zľavou. Neskôr narastú na 599 dolárov za “standard” balík a na 899 dolárov za plnú výbavu.
Zdroj: The Verge