Keď pred časom oznámila televízna streamovacia služba Netflix, že bude na svojej platforme ponúkať aj hry, veľa ľudí nad tým krútilo hlavami. Teraz sa k podobnému kroku odhodlala obchodne-orientovaná sociálna sieť LinkedIn, čo vyvoláva ešte nechápavejšie reakcie. Informáciu priniesol portál GizmoChina.
LinkedIn je profesionálnou sociálnou sieťou
Zatiaľ čo Netflix aspoň svojou náplňou patrí do kategórie zábavy, tak sociálna sieť LinkedIn je toho opakom. Jej účelom je totiž vytváranie kariérnych vzťahov a z časti slúži aj ako pracovný portál. V profile užívateľa sa nachádza jeho životopis obsahujúci položky kariéra, pracovné miesta a vzdelanie.
Používateľ je zapojený aj do kontaktov svojich kontaktov, čím vzniká previazaná sieť. Ponúka aj najrôznejšie skupiny. Je možné vyhľadať bývalých a súčasných kolegov, spolužiakov z univerzít alebo nájsť nových obchodných partnerov, vďaka možnosti zverejnenia podrobností spolupráce.
Hry majú podporiť vzťahy a komunikáciu
Pre sociálnu sieť, ktorá je braná ako profesionálny pracovný nástroj, tak bude pridanie hier kontroverzným krokom. Ako na neho budú reagovať používatelia, ukáže až čas. V skutočnosti však nepôjde o arkádové hry, ktoré nájdeme na Netflixe. LinkedIn totiž vyvíja vlastné logické hry s názvom „Queens“, „Inference“ a „Crossclimb“.
Cieľom týchto neformálnych hier je podľa popisu hovorcu spoločnosti „odomknúť trochu zábavy, prehĺbiť vzťahy, a vyvolať konverzácie medzi používateľmi”. Jednou zo zaujímavých možností, ktoré sociálna sieť skúma, je organizovať skóre hráčov podľa pracoviska, čo môže potenciálne vytvára súťaž medzi pracoviskami alebo spoločnosťami. Zatiaľ však však neexistuje oficiálny dátum spustenia hier. Používate sociálnu sieť LinkedIn a čo hovoríte na spustenie hier v jej rozhraní?