Systém: Čistý Android 8.0 bez nápadu

Smartfón beží na Androide 8.0. Nadstavba sa nekoná, no pri takto lacnom zariadení to je pravdepodobne len pre dobro veci. Môžeme oželieť pár špeciálnych funkcií, no na druhú stranu dostaneme rýchlejší systém s minimom predinštalovaných zbytočných aplikácií. Systém beží vcelku svižne, prepínanie medzi aplikáciami telefónu taktiež nerobí problém, za čo môže vďačiť hlavne slušnej 4 GB operačnej pamäti. Pokiaľ ale máte zálusk na hry a vašou prioritou je hranie, tomuto telefónu sa radšej vyhnite. Zostali by ste sklamaní. Procesor si s náročnou 3D grafikou veľmi nedokáže poradiť.

Na domovskú obrazovku si môžete pridávať zástupcov aplikácií, prípadne widgety. Nám sa ale ikonky zdajú príliš veľké, pričom nikde sme nevedeli nastaviť ich zmenšenie,  prípadne zmenu mriežky. Ak by vám toto rozostavenie nevyhovovalo, odporúčame nainštalovať nejaký alternatívny launcher, napríklad Nova Launcher, kde si všetko nastavíte presne podľa vás. Čo sa týka úpravy systému, Cubot X18 Plus ponúka naozaj len základné nastavenia čistého Androidu. Žiadne špeciálne funkcie alebo gestá tak nehľadajte, proste tam nie sú. Na druhú stranu, všetko, čo potrebujete si predsa viete doinštalovať pomocou obchodu Google Play.

Multimédiá: Základom je displej

Prezeranie videí na peknom veľkom displeji je radosťou. Reproduktor hrá priemerne, dieru do sveta rozhodne neurobí. Výrobcu musíme pochváliť za integrovanie 3,5 mm audio konektora, takže s pripojením vlastných slúchadiel nebudete mať žiadny problém. Je škoda, že výrobca nepribalil nejaké slúchadlá priamo k telefónu. Ani pri prehrávaní hudby alebo videa sme nespozorovali žiadne problémy, všetko funguje svižne, systém nesprevádzajú žiadne záseky. Vnútornú pamäť, ktorá ponúka kapacitu 64 GB môžete navyše rozšíriť pomocou pamäťových kariet microSD, takže o nedostatok priestoru sa rozhodne báť nemusíte.

21.7.2018