MojAndroid

Na zajtra, 20. júla, má ČSOB banka naplánovanú odstávku svojich systémov. Dôvodom je skvalitňovanie služieb, nie všetky aktualizácie a vylepšenia systémom je možné sprocesovať počas plnej prevádzky. Banky takéto odstávky plánujú bežne.

Odstávka je naplánovaná na čas, počas ktorého by nemala výrazne ovplyvniť bežné fungovanie klientov. V čase od 1:00 do 8:00 budú kompletne odstavené tieto služby:

  • Moja ČSOB
  • ČSOB SmartBanking
  • ČSOB API (PSD2)

Banka sa za prípadné komplikácie spojené s odstávkou ospravedlňuje.

SmartBanking
SmartBanking
Developer: ČSOB Slovensko
Price: Free
  • SmartBanking Screenshot
  • SmartBanking Screenshot
  • SmartBanking Screenshot
  • SmartBanking Screenshot
  • SmartBanking Screenshot
  • SmartBanking Screenshot
  • SmartBanking Screenshot
  • SmartBanking Screenshot

Aplikácia ČSOB SmartBanking po výpadku už funguje naplno

23.6.2022

Aktualizované 10:41 – ČSOB nás informovala, že problém bol vyriešený a aplikácia ČSOB SmartBanking už funguje naplno. Túto skutočnosť môže potvrdiť aj na základe našich skúseností.

Aplikácia ČSOB SmartBanking má výpadok. Webová verzia funguje

ČSOB na svojom webe informovala o plánovanom výpadku, ktorý mal nastať dnes medzi 22:00 – 23:59. Dôvodom je podľa vyjadrenia skvalitňovanie služieb. Avšak aplikácia ČSOB SmartBanking nefunguje už teraz.

Všimli sme si to nielen my, ale aj ostatní používatelia, ktorí sa k nefunkčnosti vyjadrujú na sociálnej sieti banky. Problém je pravdepodobne väčší, problémy má aj česká ČSOB. Ani klientom z Českej republiky nefunguje prihlásenie.

“Teraz už ani ja nevidím v SmartBankingu nič. Včera ešte fungovala bezchybne, ale včera bola nejaká odstávka a odvtety nič,” komentuje klientka banky na Facebooku.

Rovnaký problém s mobilnou aplikáciou sme zaznamenali aj my, ani nám sa nedá prihlásiť. Skončili sme s nasledujúcim oznamom:

“Práve prebieha prevádzková odstávka služby. Za spôsobené komplikácie sa ospravedlňujeme.”

csob vypadok
Zdroj: Miroslav Mudroň

ČSOB sa na svojom webe k výpadku zatiaľ vyjadrila len veľmi krátko.

Oficiálne vyjadrenie ČSOB pre MôjAndroid.sk:

“Od dnešného rána evidujeme nestabilitu až nedostupnosť jedného z kanálov nášho elektronického bankovníctva – mobilnej aplikácie ČSOB SmartBanking. Na vyriešení situácie a odstránení problému intenzívne pracujeme, pričom klienti môžu zatiaľ pre správu svojich financií využívať druhý kanál elektronického bankovníctva – internetbanking Moja ČSOB, ktorý funguje bez obmedzení.”

19.7.2022

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

11 odpovedí na “ČSOB plánuje zajtra odstávku, nebudú fungovať viaceré služby”

  1. Keď si porovnám ČSOB “Smartbanking” (úvodzovky schválne) s Georgeom od SLSP alebo s aplikáciou od mBank, tak to je jedna katastrofa. Žiadne push-notifikácie, výpis transakcii je katastrofa, každé nastavenie trvalého príkazu sa odosiela do banky na spracovanie (zmeny sa neprejavia okamžite)… A posledné 2 týždne neustále prebieha nejaká údržba a sú výpadky. Mám aj pochybnosti o bezpečnosti, keďže včera chodili rôzne správy a výzvy na overenie a prihlásenie atď.

    • Ako ja som bol v OTP a ich aplikácia to bol horor. Spomalené zaplo sa to na piaty pokus. Toto u ČSOB nie je no ale za to ponúka tak o polovicu menej možností. Čudujem sa, že taká veľká banka má takú biednu aplikáciu. Vývojári ich aplikácie alebo manažment čo to má na starosti by si mal skúsiť appky konkurenčných bánk. Ja som čakal, že keď ma prehodia z OTP do ČSOB konečne sa zbavím tej zlej aplikácie od OTP no teraz by som radšej bral tú.

      • To je ako SLSP, keď som začínal. Mali 3 alebo 4 aplikácie. Jednu na prevody, druhú na prehľad účtu, tretiu a štvrtú už ani neviem na čo. Vtedy som bol v šoku, keď som si to porovnal s mBank.

        • Najlepšie je, že už 4x som si na webe nastavil nech mi chodí email notifikácia a nič. V appke sa notifikácie nastaviť nedajú. Zmena limitu na karte je za poplatok čo je podľa mňa výsmech. A taktiež nie je možné zmeniť PIN (len cez bankomat a za poplatok). Ja som vyslovene nespokojný. Keby menej peňazí nalievali do TV reklám a radšej zrušili nezmyslené poplatky a vylepšili si služby tak by prilákali viac klientov.

          • Presne tak. Toto sú veci, ktoré majú iné banky bez poplatkov a dá sa to nastaviť pohodlne cez aplikáciu. Ja som v ČSOB tiež len kvôli úroku na hypotéke. Do recenzie v Obchode Play som písal o notifikáciách a vývojár mi odpísal, že si mám dať mailové notifikácie (výsmech) a píšete, že to ani nefunguje, tak to je paráda. Hociaká hlúpa aplikácia má push notifikácie a aplikácia takejto veľkej banky nemá takúto základnú funkciu. Navyše tie neustále výpadky, neprehľadnosť aplikácie, zbytočné poplatky. Vývojári, ktorí pracujú pre ČSOB, sú všetko možné, len nie profesionáli.

          • Čo je to za účet, kde sa platí za zmenu limitu na karte? Podľa sadzobníku poplatkov Smart účtu by to malo byť zadarmo. Ja som v ČSOB len krátko. Jeden z dôvodov bol vkladomaty na mince a Smart účet “navždy bez poplatku”. Tak prečo to nevyskúšať? A zatiaľ som žiadny poplatok neplatil. Ale je to fakt podivná banka. Napr. sporiaci účet s 35-dňovou výpovednou lehotou? Dosť bláznivé v dnešnej dobe. A tie push notifikácie sú záhada. Veď ten ich Smart Token ich vie, tak prečo nie aj Smart Banking?

              • Neviem, čo s tým vlastne robíte, ale ja za seba môžem po niekoľkých mesiacoch povedať, že zatiaľ som neplatil žiadny poplatok, emailové notifikácie fungujú, aplikácia je v pohode okrem push notifikácií (v porovnaní s 365, VÚB, Prima aplikáciami) a ČSOB má najprepracovanejšie trvalé príkazy z týchto štyroch. Ale aj tak uvažujem, že skúsim ešte Fio a mBank. A ako prvá poletí Prima, kde som sa ocitol vďaka tomu, že som mal účet vo Volksbank.

                • Tak ten čo skúsi Tatra Banku tak všetko ostatné mu pripadá ako no nedorobok. To je ako keby ste z Rolls Royce prešli na Felíciu…. A skúste si zmeniť denný limit či to bude zadarmo alebo zmeniť PIN kód. Takéto triviálne veci by mali byť zadarmo.

                  • Tatru mám v rodine a je to dobrá aplikácia a určite je lepšia nez ČSOB, ale ako Rolls Royce mi nepripadá. Nedávno ma nepotešilo, že po výmene mobilu neumožnila aktiváciu a museli sme kvôli tomu chodiť na pobočku. To sa mi nestalo ešte pri žiadnej aplikácii (Prima, VÚB, 365). A pokiaľ ide o ČSOB, tak zmena limitu je zdarma len pri Smart účte, zmena PINu 5 eur a súhlasím, že to by malo byť zadarmo. Navyše by sa to malo dať nastaviť priamo v aplikácii.
                    Edit: BTW, na Tatre mi vadí hlavne poplatok za vedenie účtu. Za mesiac zaplatím viac než som zaplatil za celý čas v 365 a ČSOB. Kvôli tomu čoskoro poletí aj Prima. Tá mi drzo účtuje poplatok 1 euro za sporiaci účet, ktorý som zdedil z Volksbank a 20 centov za každú transakciu na tomto účte.

  2. Bol ta zaujímavý výpadok. Keď som sa prihlásil do aplikácie, tak mi dokonca zmizol aj účet a zostala po ňom len karta. A aplikácia mi začala ponúkať, že si môžem založiť smart účet. Ale bol som pokojný, vedel som, že to dajú do poriadku :-)

Pridaj komentár

+