Význam slova reproduktor v bežnej konverzácii sa v posledných rokoch výrazne zmenil. Od štandardného doplnku k počítaču či smartfónu sa z reproduktorov postupne stáva skôr doplnok k domácnosti. Inteligentní asistenti sa dostávajú aj k nám a v budúcnosti sa s nimi budeme stretávať veľmi často práve v reproduktoroch v domácnosti. To ale neznamená, že inteligentný reproduktor nemôže zároveň dobre hrať a slúžiť ako plnohodnotný a multifunkčný doplnok k vášmu smartfónu. Presne tým je nový multi-room reproduktor Creative Omni.

V domácnosti ho nebudete skrývať

Nie je žiadnym tajomstvom, že dizajn elektronického produktu je jeho dôležitou kvalitou. Creative Omni tak poteší aj tých používateľov, ktorí nechcú iba funkčný, ale aj pekne vyzerajúci reproduktor. My sme testovali modely v bielej a čiernej farbe a oba vyzerali naozaj luxusne. Sýto farebná mriežka s atraktívnym akcentom pôsobí veľmi elegantne. Tomu kontruje trošku agresívne zahnutie celého zariadenia ako aj robustná póza pri horizontálnom položení.

Píšeme o tom zámerne, pretože Creative Omni môžete použiť v dvoch režimoch – na výšku a na šírku. V oboch pózach oceníte gumené nožičky, resp. veľký gumený podklad v režime na výšku. Reproduktor sa tak nešmýka a neničí sa jeho konštrukcia. V oboch režimoch sú vám k dispozícii všetky ovládacie tlačidlá – tie najhlavnejšie na ovládanie hlasitosti a zapnutie/vypnutie reproduktoru a mikrofónu/hlasového asistenta nájdete v hornej časti (v režime na šírku v ľavej stene) spolu s LED indikátormi zapnutia a pripojenia. Vzadu už potom nájdeme pokročilejšie tlačidlá pre prepínanie zdrojov či ovládanie hudby pri prehrávaní z microSD karty.

Hoci Creative Omni bude pôsobiť veľmi pekne na vitríne či polici, sadne aj veľmi dobre do ruky a nemusíte sa ho báť vziať so sebou kamkoľvek sa vydáte. Váži 460 gramov a hoci tak nejde o najľahší reproduktor, bez problémov ho môžete prenášať.

Jednoduché nastavenie aj pokročilé možnosti

Reproduktor Creative Omni okrem pekného dizajnu ponúka aj veľmi dobrý pomer medzi ponúkanými možnosťami a jednoduchosťou ovládania. Narozdiel od bežných reproduktorov, ktoré dnes nájdeme na trhu, Creative Omni podporuje pripojenie k Wi-Fi. To vo vás môže vyvolať dojem, že bez aplikácie reproduktor ani nespustíte. Hoci na plnohodnotné využitie všetkých funkcií reproduktorov Creative Omni skutočne budete potrebovať mobilnú aplikáciu, na bežné prehrávanie hudby si poradíte aj bez nej. Stačí reproduktor prepnúť do režimu Bluetooth, pripojiť telefón či iné zariadenie a počúvať.

Ak by ste Creative Omni používali takto, síce by ste si mohli vychutnať výborný zvuk a dobrú výdrž batérie, no o veľa funkcií by ste prišli. Už aj samotné balenie napovie veľa o tom, že Omni nie je obyčajný reproduktor. Vďaka pripojeniu cez Wi-Fi a integrácii s viacerými obľúbenými hudobnými službami je možné streamovať hudbu bez priameho prepojenia so smartfónom. Creative Omni podporuje služby Spotify, iHeartRadio, Tidal, TuneIn a Napster, vďaka ktorým môžete streamovať svoje obľúbené playlisty do telefónu priamo cez Wi-Fi.

Takéto prehrávanie je pritom veľmi jednoduché. Napríklad v službe Spotify stačí zapnúť aplikáciu Spotify v telefóne a medzi dostupnými zariadeniami nájsť reproduktor. Ten musí byť pripojený k rovnakej Wi-Fi sieti, no vďaka tejto podmienke je ovládanie reproduktoru veľmi jednoduché.

Tu ale funkcie Creative Omni ani zďaleka nekončia. Hudbu totiž môžete prehrávať aj priamo z reproduktoru, a to vďaka microSD slotu a ovládacím tlačidlám na zadnej strane zariadenia. Okrem toho tu nájdeme aj Aux-In port, čo je ďalší spôsob prehrávania hudby. K dispozícii tak máte hneď niekoľko možností vstupov a je iba na vás, ako bude reproduktor používať. Vďaka tejto flexibilite ho tiež môžete využiť aj mimo vašej domácnosti. Nestratí sa ani v cestovnom ruksaku či na párty s kamarátmi, kde oceníte aj jeho odolnosť voči ostriekaniu vodou.

Ozvučte si celý byt či dom

A teraz to najlepšie – z niekoľkých reproduktorov Creative Omni si môžete spraviť komplexnú hudobnú sústavu. Vďaka Wi-Fi pripojeniu nemusia byť reproduktory vôbec v jednej miestnosti, práve naopak – ide o tzv. multi-room reproduktor, ktorý je ideálny ako doplnok do viacerých miestností vo vašej domácnosti.

Jeden môžete mať napríklad v kuchyni, jeden v obývačke a jeden v spálni. Vďaka tomu si viete príjemne ozvučiť celý byt alebo dom, pretože reproduktory je možné spárovať a v každom z nich môžete prehrávať tú istú skladbu. Absolútne sa nemusíte obávať ani toho, že by reproduktor nebol dostatočne hlasný. My sme ho v miestnosti 3 x 7 m mali na 25% hlasitosti a už trochu narúšal konverzáciu. Akonáhle sa prehupnete cez 50 %, máte k dispozícii skvelú hudbu na veľkú oslavu či záhradnú párty. Stráňte sa ale úplne najvyšších hlasitostí (85% a viac) – tu je už počuteľné rozostrenie a hoci vôbec nie je dramatické, aj pri nižšej hlasitosti je reproduktor dostatočne hlasný a rozostrenie je oveľa menšie.

Kvalita zvuku je pritom na veľmi dobrej úrovni. Je cítiť zameranie na hlboké tóny, čomu pomáha aj pohyblivý subwoofer, ktorý je vidieť v zadnej časti reproduktoru. Vďaka tomu je reproduktor vhodný nie len na hudbu, ale aj na prehrávanie hlasu. Či už pri počúvaní podcastov, rádiových staníc alebo zvuku videí.

Túto vlastnosť využijete aj vďaka tomu, že reproduktor je kompatibilný s inteligentným asistentom vo vašom smartfóne. Nemá ho zabudovaný priamo v sebe, no môžete ho aktivovať buď hlasom, alebo tlačidlom na bočnej stene. Omni vie takto aktivovať Google Asistenta v Androide aj Siri v iOS, takže ho môžete využiť s prakticky akýmkoľvek mobilným zariadením. Vďaka tomuto prepojeniu môže niesť novinka od Creative plnohodnotné označenie “inteligentný reproduktor”. Google Asistent vám totiž povie aké bude počasie, aký máte v danom dni program, pomôže vám zapamätať si, čo máte kúpiť v obchode, a tu jeho funkcie iba začínajú. Samozrejme, potrebovať budete angličtinu (a predvolený anglický jazyk v telefóne) a v tomto prípade aj Bluetooth prepojenie medzi telefónom a reproduktorom.

Aplikácia, na ktorú si rýchlo zvyknete

Vďaka množstvu ovládacích tlačidiel priamo na reproduktore a možnosti púšťať hudbu cez vaše obľúbené hudobné aplikácie zrejme ani nebudete veľmi potrebovať appku SoundBlaster InterConnect, ktorá je určená na ovládanie reproduktorov Creative Omni. Využijete ju však minimálne pri nastavovaní reproduktorov, teda aspoň vtedy, keď budete chcieť hudbu púšťať cez Wi-Fi.

Aplikácia funguje veľmi jednoducho a rýchlo vás prevedie úvodnými nastaveniami. Reproduktory sme počas testovania pripájali hneď k niekoľkým Wi-Fi sieťam, čo znamenalo kompletne nové nastavenie a prepojenie s telefónom. Zakaždým sa nám podarilo reproduktory nastaviť na prvýkrát bez akéhokoľvek zaváhania. Aj v tom spočíva Wi-Fi pripojenie, ktoré je okrem iného spoľahlivejšie ako klasické Bluetooth.

Pri Wi-Fi pripojení je cez aplikáciu možné párovať reproduktory práve pre dosiahnutie multi-room konfigurácie. Je to veľmi jednoduché – stačí podržať ikonu jedného reproduktoru a presunúť ju na ďalšiu ikonu. Druhou možnosťou je používať reproduktory zvlášť, kde pre každý reproduktor môžete zvoliť vstupný zdroj hudby alebo zvuku.

Aplikácia inak neponúka žiadne komplikované nastavenia. V jej funkciách nájdete možnosti pre prehrávania hudby priamo z vášho smartfónu, pričom ak máte takto uložené hudobné skladby, môžete si v rámci aplikácie Sound Blaster InterConnect piesne označovať medzi obľúbené a pri najbližšom počúvaní ich ľahšie nájdete.

Verzia: 2.8.0.171026.33c143
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: 2.8.0.171026.33c143
Aktuálna cena: Zdarma

Creative Omni: Budúcnosť reproduktorov

Ako sme písali v úvode, reproduktory v našich domácnostiach sa menia. Pribúdajú im funkcie a používame ich čoraz častejšie. Creative Omni však kombinuje všetko to, čo sme mali na bezdrôtových reproduktoroch radi doteraz a pridáva to, čo ich robí lákavými pre čoraz väčšie množstvo používateľov. Mnohé inteligentné reproduktory súčasnosti robia veľa kompromisov pri kvalite a funkciách, no toto je práve výhoda Creative Omni. Okrem pripojenia cez Bluetooth a kábel môžete hudbu prehrávať cez Wi-Fi aj microSD kartu. Hoci reproduktor je určený do domácností, môžete ho vziať so sebou kamkoľvek idete a využijete tak jeho odolnosť voči striekajúcej vode či pomerne rozumnú hmotnosť.

Hoci Omni je reproduktor do domácnosti, nie je napájaný z elektriny. Má vlastnú batériu, ktorá vydrží 8 hodín prehrávania hudby, čo sa v našom teste potvrdilo a dostávali sme sa zhruba k týmto hodnotám, dokonca niekedy sme ich aj prekonali. Nemusíte sa ale báť nadmerného vybíjania – keď je reproduktor nečinný, sám sa vypne a znovu ho potom zapnete jednoduchým stlačením tlačidla. Spustí sa pripojenie takým spôsobom, ako ste používali naposledy, takže môžete pokračovať presne tam, kde ste prestali.

Zabudnúť nesmieme ani na skutočne atraktívny dizajn a šikovnú aplikáciu. Tá vás síce neohúri funkciami, no je veľmi spoľahlivá a účinná, čo je presne to, čo od nej požadujete. Skrátka, Creative Omni je skutočne flexibilný reproduktor, ktorým dokážete nahradiť hneď niekoľko zariadení vo vašej domácnosti. S cenovkou na úrovni približne 110 EUR ide o zariadenie, ktoré určite stojí za zváženie. A možno si hneď kúpite aj dva kusy.

11.1.2018