MojAndroid

V rámci ponuky nášho webu je vám neustále k dispozícii aj špecializované Android fórum, kde môžete klásť vaše otázky a riešiť problémy s vašimi Android zariadeniami. Radu či riešenie môžete konzultovať s komunitou ľudí, ktorí sa zaujímajú o mobilné technológie ako také. Dnes sa pozrieme na jeden problém, ktorý trápi čitateľa nášho fóra.

Mrznutie systému na novom smartfóne so slabším hardvérom

Používateľ tonda249 píše:

Ahojte,
mam novy telefon Huawei Y6, mam ho asi cca tyzden, no vzdy ked robim nieco na co treba trosku viacej pamete ako napr. hudba, hry atd. tak pri stlaceni tlacidla domov ako keby zamrzne na 10 sekund, potom sa ukaze hlavne pozadie bez ikon asi cca na 10sekund, potom naskocia aj ikony a este musim dobrych 5 sekund cakat kym vsetko naskoci, a niekedy jednoducho napise ze tlacidlo domov prestalo fungovat.

Pritom som spravil vsetky mozne aktualizacie ake sa dali a furt sa to nezmenilo. Neviete mi niekto s tymto pomoct ? Je to strasne otravne a kedze to pouzivam hlavne ako firemny telefon tak je to dost stressujuce ked musim niekomu urgentne zavolat a musim cakat dobrych 20sekund kym sa telefon spameta.

Za kazdu radu budem rad. Dakujem

Pridajte tomuto príspevku na AndroidForum.sk vlastnú odpoveď aj vy na tomto odkaze.

Hoci “tonda” nepíše, o ktorý model sa konkrétne jedná, budeme predpokladať, že ide o Huawei Y6 2018, ktorý sa u nás predáva iba krátko. Ide o novší smartfón, ktorý ale patrí do najnižšieho radu výrobcu a tomu zodpovedá aj použitý hardvér. Hoci majiteľ píše, že vykonal všetky možné aktualizácie a problémy nezmizli, možno práve tu nastal problém.

Riešenie je jednoduché, no pre niekoho možno drastické

Aj niektorí výrobcovia smartfónov odporúčajú po každej aktualizácii systému obnoviť výrobné nastavenia. Samozrejme, väčšina používateľov to nerobí a pri mnohých smartfónoch to ani nie je potrebné. Občas sa ale stane, a to najmä na zariadeniach so slabším hardvérom, že práve obnova továrenských nastavení po aktualizácii systému odstráni všetky problémy, ktoré používateľ s telefónom má.

Práve toto by sme odporučili “tondovi”, ale aj každému, koho zariadenie trpí podobným problémom. Pri drahších modeloch s výkonnejším hardvérom sa pritom nemusí problém prejavovať výlučne zamŕzaním systému či reštartovaním launcheru. Môže ísť napríklad o nadmerné vybíjanie batérie či iné príznaky toho, že niečo v zariadení nefunguje tak, ako má. Ak sa toto správanie začne prejavovať po softvérovej aktualizácii, je viac než pravdepodobné, že ide o chybu niekde v systéme a práve obnovenie výrobných nastavení ju môže odstrániť. Samozrejme, neplatí to o každom jednom probléme, no ak ste už niečo vyskúšali a máte údaje z telefónu zálohované, ide o naozaj efektívne riešenie, ktoré môže odstrániť aj vaše trampoty so smartfónom.

Nezabudnite! Ak máte nejaký problém s vaším mobilným zariadením, napíšte na www.AndroidForum.sk a my, alebo Android komunita, ktorá naše fórum pravidelne navštevuje, vám pomôže. Pokiaľ ste v mobilných technológiách zbehlí, môžete na našom fóre poradiť iným používateľom. Však viete, ako to býva – ako sa do hory volá, tak sa z nej aj ozýva. Možno aj vy raz budete potrebovať pomoc a nájde sa niekto ochotný, kto vám poradí!

Ďalšie články k téme:

Náš tip
AndroidForum.sk: Prinášame najviac diskutované príspevky! #82

Náš tip
AndroidForum.sk: Prinášame najviac diskutované príspevky! #81

28.8.2018

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+