MojAndroid

Výrobky v mimoeurópskych e-shopov lákajú zákazníkov hlavne na nízke ceny. Ale nízkej cene odpovedá aj ich nižšia kvalita. To potvrdil aj ich výsledok v najnovších bezpečnostných testoch mimoeurópskych e-shopov.

Podľa portálu eCommerceNews až dve tretiny výrobkov zakúpených z online obchodov AliExpress, Wish, LightInTheBox, eBay a Amazon v nich zlyhalo.

66 % výrobkov v bezpečnostných testoch zlyhalo

Ide o výsledok rozsiahleho výskumu, ktorý uskutočnilo šesť európskych spotrebiteľských združení. Za jeden rok nakúpili európske združenia spotrebiteľov ako Which (Veľká Británia), Stiftung Warentest (Nemecko), Altroconsumo (Taliansko), Consumentenbond (Holandsko), Test Aankoop (Belgicko) a Forbrugerrådet Tænk (Dánsko) na test celkovo 250 produktov. Objednali ich v populárnych online obchodoch AliExpress, Wish, LightInTheBox, eBay a Amazon. Z 250 kontrolovaných výrobkov neprešlo relevantnými bezpečnostnými testami až 165 z nich (66 percent) .

Niektoré zlyhania boli doslova šokujúce

Organizácie podrobili 18 rôznych typov výrobkov rôznym testom. A niektoré výsledky boli skutočne šokujúce. Napríklad 7 zo 7 alarmov na oxid uhoľnatý a 11 z 12 cestovných adaptérov neprešlo bezpečnostnými testami. Združenie spotrebiteľov vo Veľkej Británii otestovalo dymové a CO poplašné systémy, ktoré nedokázali vôbec zistiť dym alebo oxid uhoľnatý.

Jedným z overených e-shopov je aj ten náš. Nakúpte na eshop.mojandroid.sk a vyhrajte jeden z 10 smartfónov Samsung Galaxy A10.

Otestované boli aj vianočné svetlá, ktoré mohli zákazníkom spôsobiť elektrický šok. Niektoré USB nabíjačky a cestovné adaptéry boli schopné spôsobiť požiar a jedná powerbanka sa počas skúšky dokonca roztopila. Bieliace výrobky mali príliš veľké množstvo peroxidu vodíka, kozmetika sa predávala bez uvedených prísad a u detských odevov hrozilo nebezpečenstvo udusenia.

Združenia požadujú viacero zmien pre ochranu zákazníkov

V súčasnosti online eshopy nezodpovedajú za bezpečnosť predávaných výrobkov cez ich platformu. Dokonca nezodpovedajú ani za odstránenie nebezpečných výrobkov z predaja a ani za informovanie zákazníkov o bezpečnostnej chybe výrobku. Združenia spotrebiteľov chcú preto viacero zmien pre ochranu zákazníkov. Pre začiatok majú eshopy zaistiť bezpečnosť produktov ponúkaných na svojich stránkach.

Mali by sa tiež nastaviť pravidla, ktorými by sa odhaľovali nebezpečné výrobky v eshopoch. Úradníkom, ktorý odhaľujú bezpečnostné chyby výrobkov, by sa mali zvýšiť možnosti, zdroje a aj kvalifikácia. Zároveň by mal byť transparentne viditeľný pôvod produktu.

Náš tip
Pozor! Ak máte túto aplikáciu na sledovanie koronavírusu, okamžite ju odstráňte
18.3.2020

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+