Automobily Chrysler so systémom Uconnect obsahujú závažnú bezpečnostnú dieru, ktorá môže mať pre majiteľov týchto automobilov fatálne následky. Chyba v systéme totiž umožňuje hackerom na diaľku ovládať automobil, pričom môže odstaviť prevodovku a brzdy a pri cúvaní dokonca ovládať aj volant a spôsobiť tak vážnu dopravnú nehodu. Našťastie, už existuje riešenie, no väčšina majiteľov automobilov zrejme stále nevie ani o tom, že ich vozidlo je vystavené nejakému nebezpečenstvu.
Informoval o tom portál Wired. Hackeri podľa všetkého vystopujú automobily jednoducho cez webový prehliadač a môžu vykonávať spomínané úkony. Umožňuje to špeciálne pripojenie automobilov prostredníctvom amerického operátora Sprint, keďže tento druh pripojenia používajú iba automobily Chrysler a je tak oveľa jednoduchšie ich odhaliť. Výrobca používal tento systém vo svojich automobiloch už od roku 2013 a je pravdepodobné, že všetky modely s týmto systémom obsahujú spomínanú chybu.
Našťastie, už existuje riešenie v podobe softvérovej opravy od výrobcu. Tú je ale potrebné nechať si nainštalovať v autorizovanom servise, prípade tak môžete spraviť sami po stiahnutí z internetu a nainštalovaní cez USB kľúč. Stále sú však tieto informácie šokujúce a naznačujú, že bezhlavé pripájanie všetkých možných zariadení k internetu v sebe skrýva aj skutočné nebezpečenstvo.
Hlavne, ze na fotke je jeep -_-
Chrysler, Dodge, Jeep, Ram, Mopar aj SRT patria pod jednu spoločnosť :-)
FIAT ;-)
Jo, a teraz si precitaj ten original clanok z Wired, sklop usi, oprav sa a nebudes za uplneho vola. :)
Prelož mi ho. Rad si ho prečítam.
Nuz tak potom smola, odporucam zamerat Tvoju pozornost radsej na studium AJ ako na pisanie nezmyslov po nete.
Ze som ale sympos – v clanku sa pise, ze autori “hacku” su schopni ovladat brzdy, prevodovku, radio, stierace, dokonca aj otacat kolesami ale to im este nefunguje 100%. Vedia to robit vsetko na dialku cez internet a vedia takisto cez net vyhladavat zranitelne vozidla – po celom USA.
Ale to sa nedá na vsetkých autách. Je to iba pár áut s týmto problémom. A v európe sú iné normy. A ako by si ovládal mechanickú prevodovku. Nehovorím že sa to nedá ale trochu sa do áut a diagnostiky rozumiem. Do vacsiny aut sa vies pripojit na riadiacu jednotku iba cez OBD. Netreba robit paniku. Ovladanie multimedialnej casti pripojenej cez telefon je rozdiel ako sa pripojit na RJ motora a prislusenstva. Vacsina aut je zatial v bezpeci tak sa nerozculuj ;-)
Ja sa nerozculujem, pisem fakty. Podla toho clanku, asi vsetko od Chrysleru a spominala sa tam aj Infinity a Toyota tusim.
Ide o to, ze auta su cim dalej tym viac prepojene. A podla mna je to problem, ktorym sa treba zaoberat. O tom je praca tych dvoch ludi, ktori tento “hack” vyprodukovali. Minimalne jeden z nich je “stara znama skola” a na tuto pracu dostali grant od Darpa.
Ale tie ine auta sli len cez kábel a OBD ;-). Automobilky budu musiet viac pracovat na zabezpeceni. Ale zatial sa toho nebojim. Myslim ze na SK sa to nespravia na ziadnom. Zatial. Toto su zatial iba extremy.
to ano, ale v clanku bol specialne zmienovany len chrysler