MojAndroid

Reklamy. Stretávame sa s nimi každý jeden deň. Čumia na nás z billboardov, novín, televízie a čoraz viac sa ich nachádza aj na webe. Práve tie internetové reklamy sú pritom špecifické v tom, že ich existuje množstvo rôznych druhov. Stretnúť sa teda môžeme s tými agresívnejšími, ale i menej agresívnejšími.

Zablokované budú len tie agresívne

Agresívnejšie reklamy sa vo výraznej miere podieľajú na tom, že si používatelia inštalujú rôzne rozšírenia prehliadačov na blokovanie reklám. Tie si môžete už od počiatku nainštalovať aj do prehliadača Google Chrome, ktorý sám o sebe doposiaľ reklamy nijakým spôsobom neblokoval. Podľa najnovších informácií sa však má toto čoskoro zmeniť. Napriek tomu, že samotná spoločnosť Google zarába najmä na zobrazovaní reklamného obsahu, budúce verzie Chromu budú natívne blokovať agresívne reklamy. Konkrétne by malo ísť o tie, ktoré zaťažujú hardvér zariadenia.

Do zdrojového kódu prehliadača Chromium, na ktorom je Chrome založený, bola pridaná funkcia “Heavy Ad Intervention” (zakázanie náročných reklám). Z tohto zdrojového kódu vyplýva, že blokované budú tie reklamy, ktoré využívajú viac než 4 MB šírky pásma. Rovnako však budú blokované aj tie, ktoré využívajú procesor dlhšie ako po dobu 60 sekúnd. Celkovo by teda malo ísť o desatinu percenta zo všetkých reklám, s ktorými sa momentálne na internete môžeme stretnúť. Chrome teda natívne “neprečistí” web nijako výrazne, avšak aspoň trochu uľaví našim zariadeniam.

8.7.2019
Zdroj: AndroidPolice

+